Monday, November 1, 2010

011110

Sambil menahan mata yang gatal akibat mascara yang berketul2 kat bulu mate, tiba2 aku terigt nk tengok date hari nih… 011110 cantek cm binary number n codes yang bermain2 kat kepala aku skang, huhu bahana menghadap codes sepanjang hari..

Then aku terasa cm ni date yang cantek untuk update blog kan? Sekali lagi aku tak mahu membuang masa lunch dengan makan2 bersama kawan2 untuk update blog tercenta.. hari isnin aku macam biasa…seperti hari2 isnin yang lain, memang sentiasa mendebarkan…selain kerja yang melambak, job list yang padat, pesanan2 bos yang sentiasa mengingatkan date line [iya, ini lah yang paling mendebarkan didalam list ini], aku masih dalam bahang weekend lagi…hehe

Weekend ari tu, my bestfriend wedding [eh?cam tajuk movie kan?]. Aku attend jadi pengapit n runner..aku memang da lama la kawan ngn member aku nih..dari skolah rendah kot..maybe ade yg kenal dia..nuraida ibrahim..memang dari kecik kitorg nih berkepit je g memane..tengok2 skang da kawen da ko aida…huhu

Before majlis, pengantin sebuk tukar2 persalinan utk amek gambar..memang tradition kat Melaka org wat cmtu..da lama gak aku tak g wedding yang ade konsep cmni, ramai yg da wat modern style.. satu persalinan je time sanding…then sudah..aku pon smpai awal coz nk tolong ape yg patut..aku g amek kek kawen diorg, beli santan la..mentol terbakar la..ape la..bla bla bla

sanggul lintang n baju melaka..ade ko nmpak pengantin cmni lg time nih? jarang kot...hee

memang meriah wedding nyer coz diorg buat double wed ngn kakak die.. aku cm kenal ramai member baru kat sane, aah tak kisah la kan.. biasa la, majlis2 mcm nih kan mcm mengeratkan lagi silaturrahim sesame manusia..hee..pendek cite, aku cm jadik rapat ngn illa n fifi… sambil borak2 ngn fify [pak andam] n illa [best fwen kepada bestfwen aku..huhu]..nak dijadikan cite, satu kekecohan telah berlaku..ade org dah potong kek kawen yg aku amek pg td [ye, saye sponsor kek ini ye..wat de pak la kan?]..dan iye, org tu potong before pengantin..spatutnye kek tu dipotong kat high table [kan standard nyer mcm tu tentative nyer kan?] tapi bila ianya da dipotong before tu..apekah? panic gile kitorg kot..aah..tp kek je kan? Takkan pasal kek kite nak berperang2..gasak la..hee [sebenarnye aku agak hangin gak la..kesian kat pengatins..nvm nnt kite potong kek bday aku thn depan k..hehe]

Double wedding dak aida ;p

illa n me

loghat nyer ko fifi..hak2 [picture credit to abg fai.. GunZ sHOOTERs]

selain double wedding of the year..aku masih aktif dengan aktiviti harian bersama keluarga.. hee, mcm yg aku pnah cite b4 this, kak sally n her chronic ideas sentiasa muncul everytime aku balik kampong..huhu kitorg g saloon bikin rambut, yg aku rase sampai aku skarang da jadik mcm org lain..memang la org lain tak nmpk coz aku pakai tudung, tp my new hair cut gave me new spirit…ewah hahaha

then long drive back to jb btol2 buat aku exhausted hari ni..tp ok jer nk menghadapi hari2 seterusnye dengan tenang dan sabar..hehe..k korg..doa kan aku dapat siapkan system ni dengan cepat.. amin~~ nnt aku update lg k

No comments:

Post a Comment