Friday, June 24, 2011

aktiviti rehat hari jumaat kaum hawa

Assalamualaikum dan salam tengah hari jumaat.. seperti yang di praktis kan di kebanyakkan organisasi kerajaan dan bukan kerajaan, hari jumaat pasti akan ada masa rehat yang agak panjang bagi memberi laluan kepada kaum adam untuk menunaikan solat jumaat secara berjemaah di masjid2 berdekatan.. tidak kurang juga terdapat beberapa negeri di malaysia ini yang memberi cuti umum setiap hari jumaat dan sabtu [instead of saturday and sunday].. bagi kaum hawa yang bekerja pada hari jumaat, apakah aktiviti yang anda isikan pada waktu rehat yang lama ini? di sini suka saya kongsikan apakah aktiviti2 yang mungkin anda lakukan untuk rehat selama 2jam 15 minit ini..


1. shopping

ini merupakan perkara yang tidak asing lagi bagi kaum2 hawa ketika hari jumaat.. bukan apa... banyak yang merebut peluang ini untuk mengisi masa lapang.. nak nak lagi yang kerja dekat2 ngn masjid india.. org kat masjid solat jumaat.. dia pun sebok berjemaah kat kedai2 sebelah tuuu.. aa cane? huhu


2. makan banyak luar biasa

kadang2 ni boleh jadi makan cm biasa ja...tp ambil masa yg lamaa.. kalau hari2 makan lunch mcm nk kena kejar train, tp hari jumaat makan santai je... haaa.. smbil tu borak2 kan cm release stress kerja.. katanya..


3. kareoke

terapi seperti ini sebenarnya sesuai sgt bagi mereka yang tensi bekerja pada pagi.. betul.. tak tipu.. korg try la kareoke sejam je.. masuk pkol 12:30 and kuar pkol 1:30.. rasakan perbezaannya.. hehe, ujian telah dilaksanakan kepada beberapa individu dan keputusannya 100% memberikan feedback.. waaahh release stress saya.. haaa..


4. movie

kalau nk keluar dan pegi tengok movie kat cinema mmg tak dan lah.. tp bg yg tengok2 movie download tu ok kot.. tak yah kuar office.. relax jap.. layan movie sepam dua.. tak buang duit minyak kete member kan? hehehe


5. balik rumah dan tido

ah yg ni common bebenor lah.. terutamanya yang rumah dekat dan berkeluarga.. diorg nk kena siapkan lunch utk family, sempat tu masak ayam rendang segala.. then rest suma kat rumah.. syok woo


6. santai2 di office

ini aku.. prefer santai2 kat office.. boleh wat keja sket, tp relax-relax tenang je gitu.. tak terkocoh kacah.. amek 15 tulis blog jap.. then sambung buat keje sket2.. prepare ape yg patut utk pukul 2:30 karang.. then amaaan je bila kat office senyaaap je gitu.. lampu pun tak on.. seriously relax..


kalau penat sangat.. haa relax cmni


tp tak boleh lama sangat keadaan relax cmni.. cukup lah sekadar 2jam 15 minit yg di provide utk rehat.. nanti kalau lama2 sangat jadi lemau pulak.. jgn lupa solat zohor skali.. karang dah senang.. maklumlah bape jam sangan 2:30 smpai pukul 5 tu kan? karang hape pun tak sempat nk buat... aaa.. berikut merupakan aktiviti2 rehat hari jumaat kaum hawa yang boleh di buat.. anda bagaimana?


kesimpulannya di sini, hari jumaat memang merupakan hari yang tenang gemilang dan terbilang.. ofcoz sume org suka jumaat sebab esok weekend.. tak tau lah kalau ada yg simpan dendam dengan hari jumaat ni kan?ok sehingga di lain entry.. renung2kan lah dan selamat beramal..


p/s: teamwork requires everybody to work together.. if you are not participating, then you are choosing not to be apart from the team.. as simple as that..

No comments:

Post a Comment