Monday, September 7, 2015

hot hot chicken shit

Salam Readers,

tengah buat ape tu? bizi ke? hari ni aku cuti.. aqashah pegi checkup.. best kan looong weekend? hehe 3O kat situ sebab 3 hari je.. tak sabar nk tunggu raya haji nanti.. selain daripada pelbagai pengisian solat raya bagai semua, kami juga akan celebrate birthday anak2 buah belah husband aku.. best.. aku rindu gile diorg.. syomel semuanya.. ok itu je la mukadimah yang pendek..

sebenarnya aku nk cakap, kan every year aku memang ade tetapkan beberapa objektif kehidupan.. contoh macam tahun lepas, nak melancong oversea atleast sekali, nak tambah perlaburan emaskateko, nak beli kereta baru as second car.. contohnya lah.. alhamdulillah dengan izin allah, objektif tercapai.. tapi macam tak fair plak cerita pasal objektif yang tercapai je kan? haaa.. biasanya objektif2 yang tercapai ni, aku dah set mission and vission.. tp jangan tak tau.. ade je beberapa objektif yang aku rasa sentiasa di bawa ke depan.. haaa objektif yang tak tercapai la tu.. aku pun tak tau laaa.. nape la susah sangat nk capai.. mungkin lepas keluar satu entry baru dapat ilham macam mana nak cakap kot? hahahaha

ni ha list objektif aku yang hot hot ciken shit!! hahahaha

1. nak jahit langsir sendiri

da masuk tahun ke-3 da ni beb.. hahaha mesin dah beli, blaja jahit pon dah.. tutorial online offline beriya bagai.. tapi langsir mane langsuir langsir??? hahahah macam harrrrooom.. yang ni aku da siap di perli en. shube.. yang, bile nk ade langsir jahit sendiri ni? kah kah kah.. sudahnya berhabuk je mesin jahit aku weeeeh..


2. nak kurus

peh, dah berapa musim pertandingan dah nih? dari single sampai da double triple dah.. takdenye nk kurus2.. makin maju ke depan ade la aku punya berat badan.. aku tak tau la ape lagi yang tak buat.. senaman - done, diet - done until i found the go-die-diet phase hahaha, kevinzahari - done, slimming session - done.. makan2 produk je tak nak.. haaaa.. kesimpulannya mungkin aku tak istiqomah.. tapi objektif ni memang hot-hot ciken sit yang paling tinggi sekali rangkin kedudukannya


3. nak ade side income

ni satu lagi ni.. dah berapa keturunan dah aku cuba nk start business sendiri.. time belajar dulu ade gak la.. mahsyuuuk gak.. jual brooch.. now nk buat balik.. sikit2 ade la.. then stop.. ntah tak tau kenapa low self esteem ke, malas ke, ntoh.. ni sume salah najib, sebab dia aku makin nk stressed kan objektif ni.. hahah semua salahkan najib.. kau ingat ape?

eeh eh... takde takde, gurau jek.. hehe jgn mara aa...

kesimpulannya ketiga2 objektif aku yang tak tergapai ni, aku letakkan semua di bahu aku.. aku punya silap.. tp kadang2 tu, aku da tak tau mane silapnya lagi dah.. huh..

p/s: doa je la.. tu je senjata yang ade pun.. hehe ofcoz la sambil teruskan berusaha.. aja aja fighting!

No comments:

Post a Comment