Monday, May 8, 2017

wonderful years

Salam readers,

hari ni aku nk cerita tentang perpindahan tempat duduk... dah jadi lali kat TM ni bila staff berpindah randah... Kitorg mmg setiap beberapa tahun akan buat re-org... dulu, masa aku kerja kerajaan, bila someone kena pindah or tukar department, tu mcm sesuatu sangat.... macam ada masalah displin gitu.... kalau takde masalah displin, mesti sesuatu sgt smpai org tak suke, n dia kena pindah... bila da keje TM ni, baru aku terfikir.. eeh teruknya mentality aku dulu weh.. kalau aku kekal mentality gitu, tak survive aku dalam TM ni.. haha

actualy, keje hakiki aku tak berubah pun everytime re-org. cuma management akan decide perlu tak relocate department aku... contohnya masa aku first time join TM, aku memang buat SAP team basis sehingga hari ni.. tapi dalam masa 5 tahun, dah 3 kali (termasuk kali ni) team basis berpindah group.. mula2 duduk skali ngn team apps, then team server.. now team middleware.. it's like i should care, but don't really bother my job task.. job task, masih sama, dan mungkin sama banyak (depend pada projek tahun tu).. job task, i just go with the flow.. ok je sume.. alhamdulillah

aku berdoa team baru ni akan lebih seronok, dua ronok, tiga ronok.. akan ada pertambahan team members, muka2 baru, wajah baru, tempat keje baru, meja baru, laptop baru (yeay), agm baru.. sume baru lah.. keje je keje lama.. haha masih scope yang sama.. tp aku rasa brilliant sangat TM buat mcm ni.. sebab, dia mengelakkan kita terus ada dalam comfort zone.. memang betul, 5years tu mcm hampir membuat aku tergelincir masuk comfort zone.. tp alhamdulillah, dengan adanya reorg mcm ni, dia mcm suntik semangat baru bila kerja dengan org baru... gittuuuu

tp tu lah.. tempat jatuh lagi dikenang.. apetah lagi tempat makan.. huhu

five wonderful years here

now i'm ready to move.. all packed.. ready, get set, go.. hehe tipu je lah.. pindah isnin depan.. tp dah siap pack tu, mm separuh la.. tinggal nk masukkan pc je.. oh ya, janggal beb.. kitorg 3 org je yg ala2 kuno pakai PC kat level 21 tu.. org lain sume pakai laptop.. hahaha ah nasib la labuuu.. janji keje beres..ok bye.. till then

p/s: a wise man used to tell me this: build a new bridge everyday, so you may cross the world. make a new friend everyday, so you can conquer the world.. gituu

No comments:

Post a Comment