Thursday, December 22, 2011

state of ignorance

dalam hidup ni, mane ade jalan mudah nak jadi senang? kau kalau nk mandi pun kena ada keazaman tinggi untuk bukak mata, bangun tidur, dan turun dari katil.. semua matlamat pun perlu jalan kerja untuk capai kejayaan.. daripada semudah-mudah task sehingga ke masalah negara sekalipun.. hyperbola di sana.. tapi iya, begitulah sedikit sebanyak mukadimah yg aku nk ketengahkan malam nih..

aku ada satu benda yg aku pelik bin ajaib dengan keadaan sekeliling.. melakukan kesalahan yang sama sebanyak lebih daripada 2 kali itu mungkin kategori pemilihan untuk melaksanakan kesalahan dengan sengaja dan jayanya.. kadang2 ni, yang anehnya.. semua org dah tau ape consequence bila invest big amount of money secara tak tentu hala.. semua org tahu skim cepat kaya tu penipu.. semua org tahu gores dan menang akhirnya akan gores poket anda hingga nipis.. dan semua org tahu MLM itu merimaskan sehingga kadang2 anda tak boleh nk buat bisnes.. coz bila org dengar je MLM org terus hempas muka pintu tepat pada muka anda..

walau apa term yg menggantikan perkataan MLM seperti triangle business dan sebagainya.. ianya tetap MLM bagi aku.. tapi pointnye di sini.. kita tau ini semua bakal merugikan di kemudian hari.. samada soon or sooner.. eh maksud aku sooner or later kan? huuhu.. tp dengan wujudnya org2 yg mampu convinced others ni membuatkan org yg tertipu semakin ramai.. dan mereka tahu mereka di tipu, but the state of ignorance membuatkan mereka berjaya meyakinkan diri sendiri yang mereka sedang menuju kejayaan yang kemuncak hampir mencecah planet pluto gamaknyer..

korg, duit nak spend sekelip mate je.. tp cuba fikir.. lebih baik kau spend berbanding kau buang dan cmpak kepada org lain.. ini tak boleh consider sedekah sebab kalau duit kau hilang sebab investment yang bukan2 ni, putih mate kau.. abes terpusing part mata hitam.. tinggal putih je la kesimpulannya.. sayang duit weh.. nak carik kemain susah.. nak masuk kemain payah.. sedap2 je nak kasik org.. adeih..

ok lah.. penat membebel.. nak tido pula.. nanite korg..


p/s: state of ignorance might make u take the wrong turn.. be careful..


No comments:

Post a Comment