Wednesday, August 17, 2011

epilog seram ramadhan

seriously, aku rindu gile nk blogging.. tapi kerana kekangan masa dan keadaan, ye la.. faham2 lah.. bulan ramadhan.. semua benda perlu dilaksanakan dalam masa yg pantas.. nk rebut masa malam dengan pengisian rohani.. jadi, harini aku memang selitkan juga masa pada waktu tengah hari utk blog seperti selalu.. almaklumlah.. jari jemari dah gatal nak menaip laju2..

baiklah, tanpa membuang masa lagi.. mari kita mulakan cerita hari ni.. kedengaran amat mistik bukan? tapi iya.. itulah kenyataannya.. ceritanya bermula semalam.. aku sebenarnya kecur gila bila kak amy (bukan nama sebenar) sibuk promote yg husband dia jual gulai tempoyak ikan patin temerloh.. fuhh.. mmg lah provoke aku untuk melantak secara dahsyat nyer pada berbuka [adik2.. jgn tiru ok..] tp tak best pulak beli gulai, makan sorg2 je kat rumah.. takdak feel langsung.. so long story goes short, aku pun berbuka bersama kak amy semalam [ah, dah 2 mlm berturut2 sebenarnya]

selepas makan kurma 2-3 biji, kitorg solat maghrib.. then baru lah makan makanan berbuka tadi.. sementara bersedia untuk makan, keluarlah cerita misteri pada bulan ramadhan.. conversation ini merupakan conversation pendek aku n kak amy:-

aku: kak, u know that story from kak linah? [cis, gaya kepoh bukak cerita]

kak amy: cite ape? kalau hantu, akak taknak tau..

aku: ok

kak amy: kat mana kejadian? <-- see? this is why we have the idioms 'curiosity kills the cat'; meooww

aku: kat sini lah

kak amy: ok akak taknak tau

aku: ok

kak amy: ape jadi kat org tu? sape yg terlibat?

aku: [pandangan serong] nih dah jadik satu episode penuh ni.. dah la, sya cite je la

kak amy: tak nak!

aku: takde lah.. petang tadi kak lina [bukan nama sebenar] ajak sya teman pegi toilet.. mcm aneh lah.. sbb mane pernah kak lina takut pegi toilet sorg2? kalo sya logic gak la.. mmg penakut since born..

kak amy: eh? kenapa <-- see? dia dah mula interested kah kah kah

aku: ceritanya mcm ni.. 2-3 hari lepas, ada 2 org ni.. tugasnya memantau perabot baru yg di hantar di tempat kediaman.. sedang mereka memantau2.. datanglah satu idea bernas dari salah seorg daripada mereka.. beliau telah bercadang untuk curi2 tidur di bilik yang berasingan.. saja nk test katil n tilam baru katenyee.. haaa

kak amy?: pastu?

aku: haa.. diorg pun menjalankan idea bernas tersebut..

kak amy: [focus]

aku: tiba2.. pemberi idea tadi, sedang dia berehat2.. dia terdengar rakan dia mengerang di bilik sebelah.. makin lama makin kuat.. dia pun rasa mcm.. hey, tak boleh jadik nih.. dengan membuang rasa seram tersebut, beliau pun ke bilik sebelah utk melihat keadaan rakannya.. alangkah terperanjat nya beliau apabila melihat rakannya yang sedang mengerang kesakitan dengan keadaan mata tertutup rapat [seperti dihempap sesuatu] sedang di 'belai' oleh seorg wanita yg sangat cantik.. dia cuba utk menolong rakannya, tapi di kakinya terdapat 2 belah tangan berbulu memeggangnya.. haaaaa

gambar amek kat sini


kak amy: kan bulan ramadhan setan sume kena ikat?

aku: ntah.. jin kot?

aku n kak amy: [goosebumps.. dua2 diam.. pastu buat2 tak tahu.. lalalala]


haaa... mistik tak mistik la.. aku yg tengah menulis nih pun ada rasa serba tak kena sebenarnya.. so, utk positivekan perasaan ini, aku anggap je.. mungkin ini semua psychology je.. mind set.. kalo goosebumps mesti benda tu ada dekat2 kita [dem, aku sendiri makin rasa takut.. ok la.. tak mo cite lagi]

haaa.. tu dia.. antara cerita menarik yg boleh dikongsikan setakat ini.. seperti yang anda telah tahu, hidup saya [dan anda juga] amat menarik setiap hari.. kerana setiap hari dipenuhi dengan pelbagai warna warni kehidupan.. apa? hidup anda grey scale? anda cuma perlu menjadi lebih sensitive dan luangkan sedikit masa utk alam sekeliling.. selamat mencuba :)


p/s: fuh, tercapai gak hasrat nk blogging.. haha..


No comments:

Post a Comment