Wednesday, January 4, 2012

dekat tapi jauh

sejak2 aku in charge jaga international student sepenuhnya ni, banyak nama pelajar yang aku kena ingat.. [oh ya.. mmg aku FAIL gile subjek menghafal nama ni ha..] aku lebih kepada igt muka lah.. tp nama mcm.. err ada payah sikit.. [payah banyak sebenarnya..] tapi, seingat aku lah.. takde la kronik sangat perangai tak boleh menghafal nama aku ni.. mcm kalau org dekat2 ngn aku, senang je aku nk igt.. tp sejak2 terlalu banyak nama nk hafal, aku cm jadi sengal2 lutut plak..

cerita entry ini sebenarnya berkisar tentang kejadian di ISC baru2 nih.. bunyik conversation aku adalah seperti ini..


aku: taufiq, minta awak jaga kaunter k..

student: ok cik sya

aku: satu lagi taufiq, igt k pesan saya..

student: ok cik sya..


ok..selepas itu, aku oun teruskan kerja dengan gembira.. lalalala.. tiba2, dak nor tegur..



nor: cik sya, sape taufiq?

aku: student under working scheme tu la..

nor: cik sya, nama dia hidayat lah.. bukan taufiq..

dang!


aku: err.. taufiq ngn hidayat kan tak jauh? kah kah kah


dah student tu pun setuju je aku panggil dia taufiq.. lagipun muka dia mcm sesuai nama taufiq ape? hey hey.. hahahah aku pun tak tau mane dekatnya taufiq dengan hidayat.. mungkin pengaruh taufiq hidayat, pemain badminton indonesia..

**cerita ada sedikit unsur2 exaggerate.. kasi mcm bunyik drama melayu tv3.. hahaha



p/s: terasa dekat.. tapi jauh.. sangat jauh..



No comments:

Post a Comment