Sunday, January 15, 2012

eye contact

selamat sejahteri.. seharian rasa lapang membuatkan aku membuat banyak perkara yang dah lama aku tak buat bila dapat peluang untuk bersenang-lenang sendirian di rumah.. laundry itu perkara wajib lah kan.. tak payah cerita pun mmg dah tahu.. kena buat by hook or by crook.. tak kesah lah waktu bizi pizi ke atau waktu senang lenang kan? dan house keeping juga seperti biasa.. tapi, yang lain daripada yang lain adalah.. aku masak lunch sendiri tadi.. kahkahkah.. [baru masak sikit dah kecoh, cmne nk masuk master chef cm kak ezani weh?hahaha] alah..mesti lah kecoh sket, bukan selalu beb perkara mcm nih terjadi.. ye la..pada aku pun, cm membazir je kalo aku masak bila aku duduk sorg2 kan? tapi tadi mmg aku terignin gile nk makan su-un.. [aku ta tau la betul ke tak aku eja su un] which is mee su-un aku rasa takde pun mana-mana kedai nasi campur kat jb nih ada jual [please inform me kalau ade k].. haa tu la asal usul cerita kenapa aku masak siang tadi..

oh ok.. begitu panjang mukadimah nih ha.. sebenarnya entry ni dah lama aku nk tulis.. berkenaan dengan komunikasi berkesan.. keh keh keh.. sebenarnya aku takde la nk tulis begitu serious.. cuma nk tekankan part eye-contact ketika bercakap.. pada kebiasaannya, kalau kita bercakap, bahagian muka yang mana yg korg tend to look at? biasanya mata la kot..tp aku suka tengok mulut.. bukan ape, aku ni kadang2 cepat hilang focus.. nnt at the end, aku tak tau pun ape yg that somone cuba nk smpaikan kat aku.. maybe kalau bertulis, senang nak baca semula.. tp bila bercakap kan sekali je [hey hey, apehal aku cm lembap gile weh.. huhu] ah.. ape2 pun sebenarnya memanglah eye-contanct tu penting, tp aku tak brape boleh la weh.. aku memang tend to look around pun time bercakap..



korang mcm mane? same tak?


haha.. tp kalau perkara yg official dan memerlukan aku utk convince someone.. mmg la tengok sharp kat mata.. and perkara ini juga berlaku jika aku sedang amat tegas dengan sesuatu.. [aku fikir semua org pun sama kot?] sehingga some of my staff ckp aku garang bila bagi instruction.. kahkahkah.. tak tak, tak garang.. cuma apa yg i nak, i mesti dapati nye punn.. adoii..

ah.. sudah lah aku merepek.. baik pergi goreng kerepek.. hehe sejak bila plak aku suke masuk dapur ni weh.. ape syndrome nih weh? hey hey.. mungkin kerana terasa banyak masa lapang..


p/s: i don't know whether you feel what i felt during a few times when we have eye contact.. somehow u make me feel nervous.. indescribable feeling weh.. hard to tell..


No comments:

Post a Comment