Thursday, February 2, 2012

pulau sibu: day one

sebelum aku menulis yang lebih2 di dalam twitter.. adelah lebih baik aku sambung penulisan.. hehe nak tau ape yg jadik pada hari pertama kat pulau sibu? 1st sekali, sebelum naik feri [tak tak, aku rasa serious seperti bot besar je.. sebab dia tak sebesar feri pun] aku telah pun mengambil sebijik pil untuk mengelakkan kemabukan laut.. aku kalau naik roller coaster ke, speed boat utk snorkeling ke, banana boat ke, takde plak rasa nk mabuk2 segala.. tp tak tau la bila journey yg tak extreme nih, aku cenderung nk mabuk2... ah.. ngade2 sungguh.. tp aku terpaksa melayang mengada-ngada nih dengan mengambil prevention pil.. agar aku tak terbluek di khalayak ramai.. yang hasilnya akan membuat semua org sekeliling juga turut terbluek sama.. haaa keji sungguh description ini.. dah dah.. ni gambar dalam mini feri.. hehe suke-suki aku kasi nama kenderaan tersebut..


rare weh nk tengok hadi senyum cmni.. hehe :)


ok.. setibanya kitorg kat sana.. we all have some lunch.. pastu the guys tu tak reti2 lagi ke? hari jumaat kot? dah dah.. pergi sembahyang jumaat kat sana.. and guess what? jumpa retis ye kat sana.. hehe.. ntah sape ntah nama dia.. tp mm aku tak kenal la sebenarnya.. kata dr, artis keluaran anak wayang.. hafiz kot kalo tak silap.. nampak dia cm sedang bercuti dengan family dia.. so, kitorg pun takde la mengganggu ketenteraman dia.. ye la.. mesti nk privacy.. kalo tak, buat apa diorg pilih private island as vacation venue at the 1st place kan? [ape?private island? hehe yezza.. we went to sibu island resort, and yes.. its a private island.. takde rumah2 or penduduk kampung lain melainkan resort tu saje di atas pulau berkenaan.. amace? tenang tak tenang?kah kah kah] baiklah.. korg, sekarang dah boleh melupakan segala iklan keseronokan di atas.. kenapa? sebab sekarang nih adelah time untuk berbengkel.. dalam erti kata sebenar.. hehehe

bengkel start ngn pengurusan aktiviti secara berkesan oleh en. fauzi.. banyak input.. banyak soalan.. very great explanation for all student representatives.. diorg cm biasa, banyak soalan terkumpul dan terbuku di hati telah di luahkan di sana.. semua berkenaan dengan pengurusan aktiviti dan pembangunan mahasiswa.. baiklah.. sebenarnya kalau aku nk tulis inti pati bengkel, mau nye sampai besok tak abis.. so, aku sisipkan je la gambar berbengkel.. hehe


nampak tak semua org focus? haaa.. bukti dedikasi..


sebelah petang, kami mengambil peluang untuk beriadah.. hehe.. banyak aktiviti menarik di sana.. yang penting they are all F.O.C :) ape yg kitorg buat petang tu? ni ha..



archery



pocho2 [versi semangat punye]


dan tidak ketinggalan, sunset aerobic.. di mana instructor nya tidak lain dan tidak bukan...


ketua kontijen :) kak amy.. tarraaa... [keadaan menjadi amat gamat.. hehe]


sebelah malam pulak.. bengkel di sambung dengan introduction to online activity application using Student Activity Management System.. yang diconduct sendiri oleh aku..hehehe :).. malu lah nk upload gambar sendiri.. [oh ini penipuan besar] haha.. tp serious.. interesting ok.. [sendiri masuk bakul, sendiri kasi angkat..] hehe.. tak lama, dari pukul 8 sampai jam 10 pm sahaja.. then, we all went for nigth walk.. hehe interesting kan? hehe.. ok.. sehingga di lain lembaran..



p/s: anda berani menyahut cabaran? tunjukkan keberanian anda..


No comments:

Post a Comment