Thursday, February 2, 2012

pulau sibu, kau pernah aku jejaki :)

assalamualaikum dan selamat sejahteri.. ape kabar anda di sana? saya di sini baik2 saja.. [gaya2 pan pal time darjah 5] sebenarnya hari ni aku nk bukak cite pasal bengkel di pulau sibu baru2 nih.. walaupun sebenarnya ramai yang menganggap pulau sibu tu di sarawak, sebenarnya tidak ye rakan2.. pulau sibu tu kat johor je sebenarnya.. tp mabuk laut gak la naik feri/speed boat gi sane.. baiklah, aku nk mula bercerita..

minggu lepas, hari jumaat.. kitorg satu office da pergi ke pulau sibu untuk satu bengkel pemantapan aktiviti mahasiswa antarabangsa serta penetapan kpi staf.. haa.. kemain panjang tajuk bengkel nih.. terkumat-kamit aku menghapal nama bengkel nk kasi terang kat sume org dalam emel.. maklumlah.. retis, karang kalau tak letak auto reply, semua org carik aku.. haaa.. [don't worry.. aku dah pun reply semua email2 yang bersusun secara teratur kat dalam inbox ye.. hehehe]

janji melayu mengatakan jam 6.45am, semua perlu berada di perkarangan office untuk naik bas.. kak amy [ketua kontijen.. err atau lebih sesuai panggil komando wanita] bersama seluar lorengnya telah memberi arahan tegas satu hari sebelum perjalanan.. kak amy ni punya tegas, smpaikan ada yg terkecut2 perut ketika menerima arahan.. ada juga yang menahan untuk ke tandas semata-mata untuk menerima arahan daripada beliau.. ah, pendek kata [panjang tak kata apa2] dia memang mak mertua dhia la.. haaa

ape aku da melalut kat atas.. sebenarnya aku nk cakap, plan gerak jam 6.45.. tak, tipu sebenarnya gerak jam 7.30 haaa... tak kejung plak tunggu kat luar office kan? dengan perasaan yang lurus, aku pun percaya kepada ketua kontijen mengatakan perjalanan akan mengambil masa selama 3 jam lebih.. huh.. walhal tak sampai 2 jam dah sampai dah kat jeti tanjung leman.. ceh.. hehehe

kontijen kami adalah seramai 18 org.. termasuk 5 org international student.. diorg ni wakil2 pelajar yang telah dipilih melalui suatu pilihanraya.. kira yang terbaik lah nih.. yang lain2 semua staff office aku.. eeeh, mau nye tak seronok.. malahan dua ronok dan tiga ronok sekali.. mana tak nya.. baru sampai jeti tanjung leman, gambar yang di ambil ada lah dalam 100 keping.. yang penting hanya 2-3 keping gambar je yg terlepas tanpa aku berada didalamnya.. haaaaa tu motif utama bergambar.. ingat! itu prinsip hidup..

ah.. panjang pula entry ini.. aku sebenarnya tengah bosan menunggu kereta tengah service ni.. ape lagi? dah tentu lah menulis merupakan jalan terbaik utk membuang masa yang terluang nih, kan sayang? :) nah aku sisipkan gambar bergembira di sana.. :)



Nih baru kat jeti.. belum sampai lagi dah galak ye sume org.. isk3



p/s: kalau u betul2 berani, declare your feelings towards me! amacam? ada bran?

No comments:

Post a Comment