Wednesday, November 18, 2015

masak memasak

Salam Readers,

Sejak dua menjak ni, aku ngn en. shuben menjadi bosan untuk makan di luar.. bukan tak sedap, tapi ntah la.. rasa nk makan makanan produced dari rumah.. mungkin penangan da 2 minggu duduk melaka.. hari2 makan kat rumah.. jadi sedap plak nasik pepanas kan? tapi kau faham2 la.. untuk orang yg tak berapa handal memasak macam aku, yang masih terkial2 memasak.. dah la bekerja, memang la amat limited masa untuk memasak.. namun, memandangkan tekak aku pun rasa nk makan kat rumah, maka aku pun masak lah.. haaa

long story goes short, aku masak malam tadi.. sebenarnya nk cerita, aku masak sardin je malam tadi pun.. nk cepat le katakan.. smpai rumah dah pkol 8 malam.. layan aqashah apa sume, dah pkol 8:30... baru nk start masak.. aku dah target, nak makan no later than 9:30.. gitu.. sardin aku di improvise dengan cendawan butang, dan pepper.. (dan en. shuben taruk sikit oregano.. aku pun tak tau apa motif dia) kesimpulannya.. simple gile la.. sardin je kot.. ngn nasi putih.. dak aqashah dah makan apple and avacado puree.. (amboi, anak aku.. kemain omputeh makanan)

takde la aku rase lapar sangat.. but guess what?? licin.. habis beb.. habiiiisss... peh.. lift up my cooking spirit kateko.. haaaa mmg lepas makan tu aku rasa bersalah plak kat en. shuben.. ye la, masak sardin je malam ni..patut aku masak la mende2 lain skali kan; kalau aku tau abes mcm ni la.. sekarang baru aku faham apa itu satisfaction yang diperolehi oleh mak2 kawasan.. bila kau makan sampai habis, dia punya satisfaction.. ya allah.. satisfy nyeeeee.. alhamdulillah.. rasa nk mengalir air mata (hehe over dramatis pulok)

jadi, hari ni, aku menjadi wanita yang bersemangat untuk memasak.. aku siap buatkan bekal untuk aku n en. shuben.. untuk aqashah tak payah la cerita.. hari2 ada bekal puree buah2an.. namun, minggu depan, aqashah dah cecah umur 6 bulan setengah.. maka, aku akan mulakan dengan nasik.. sayang, makan nasik ye.. mak ngn ayah penggemar nasik yang tegar.. sebab tu diet sume ke laut.. maka, aqashah sayang.. awak pun kena suka makan nasik mcm kitorg k.. baru lah boleh membesar bagai juara.. hehe

sebenarnya aku keluarkan entry ni sebab aku rase mcm first time plak berkobar2 nau nau nau nk memasak start semalam.. atau maybe dah lama tak rasa perasaan ni sebab asyik makan kat luar.. sebenarnya ok je kot nk memasak.. nk mengemas tu yg satu hal tu.. hahaha ok la rakan2.. mari sahut seruan menteri malaysia.. bawa lah bekal ke pejabat.. agar dapat mengurangkan kos kehidupan (aku suspek menteri ni tak pergi pasar sendiri) huhu tp kalau 2 org je.. baik makan luar.. murah lagi kos nya.. sekian

p/s: burp kuat gila dalam opis adalah memalukan.. hahahah bye

No comments:

Post a Comment