Thursday, November 5, 2015

semangat sekentut

Salam readers,

aku sebenarnya hari ni mcm berkobar2 nk siapkan lagi 2/3 article.. nk cepat dapat duit la katakan.. namun, tengok deadline, 14/11.. maka semangat jadi sekentut je.. haihsh.. malas terus jadiknya.. dah la 3 article ni mcm mencabar.. seriously, diorg suruh aku tulis pasal reluctant readers.. aku ni sedari asalnya memang reluctant readers... adakah nk kutuk diri sendiri? bukan apa.. almaklumlah orang kampung.. sejak dari kecil, aku takdela embrace nau nau nau reading ni.. setakat sikit2 tu ade lah.. aku tak sure kenapa kak molly, (i mean memang kak molly sorg je) dalam family aku yang betul2 embrace reading culture ni..

not like reading culture ni benda yang tak elok mahupun poyo.. bagus apa rajen membaca segala ni.. cuma aku nk tekankan kat sini.. memori aku time kecik adelah MAIN.. main main main.. berpeluh2.. tak nak mandi.. tengok tibi like there is no tomorrow.. haaaa.. so, penulisan aku ni lebih kepada positive parents yang nk embrace readings la, itu ini.. seriously.. alhamdulillah gak aku dapat opportunity jadi writers kat shaping steps ni.. kalau tak, memang aku pun takde la nk membaca segala.. serius aku ni tak detail orangnya.. tapi bila da baca, kita start tahu, dan akan care.. tak gitu jemah?

haaa.. ape yang aku merepek dalam entry ni? entoh ler.. best jugak.. da lama plak rasanya tak keluar entry luahan perasaan mcm ni.. hahaha ni ha nk cerita.. kak yati tunjuk gambar error ni tadi.. laptop dia ade problem.. ini errornya:

missing operating system..

ntah macam mana OS bole gone missing.. dia terus nk beli laptop baru.. PETANG NI JUGAK.. dan mintak pandangan aku n en. shuben untuk laptop terbaik bagi kerja2 seorang guru cemerlang gemilang terbilang.. aku pun sampaikan hasrat ini kepada en. shuben.. GUESS WHAT?? dia gelak e? dia cakap restore je la os.. apehal smpai nk beli baru?? sekian

p/s: aku bukan orang IT kat sini.. en. shuben yg org IT.. hahahahha padehal?

No comments:

Post a Comment