Sunday, March 4, 2012

air dicincang tak akan putus

gile kau? mane ade orang cincang air? ape kejadahnye potong air pakai pisau? ah.. aku rasa dah tak relevan lagi peribahasa ni.. ye la.. dah kau tu nak pegi cincang air kenapa? kalau kau cincang daging ke, ayam ke, sedap jugak jadi rencah cegeti [spegeti dalam bahasa dino].. ni nak cincang air.. takde pekdahnye nox.. ah, ape merepeknye mukadimah aku di atas.. gasak lah..


ape yg aku nk cer mer ter der kat sini adelah, aku baru pas balik bermalam di rumah dino.. dia pun nk kasi tunjuk skill masak cegeti.. kemain lagi dengan tanaman harapan nk cabar kak ezani.. kah kah kah, aku sebagai sahabat setia.. ingin aku ucapkan, selamat mencuba rakan.. prestasi kau jauh lagi nak capai ke sana.. tp semangat dah ada.. itu yang kita mau... teruskan tatam.. aku sentiasa sokong dari tepi... [tepuk semangat!!] tu cerita semalam.. amace? sembangat bukan?


kau tengok? cegeti yang dihidangkan, cornflakes yang aku hadap dulu ye.. hahahahaha


kau abaikanlah muka kura2 dalam perahu, pura2 tak tahu aku tu.. [serious, aku rasa muka aku mcm kura2 kalau aku senyum cmtu.. dem].. dah la tak habis2 mendendangkan lagi 'ku gigit gigit cuping telinga kecil mu'.. HEY HEY!! aku tak tau la.. nape aku tak boleh blah langsung dengan lagu gigit gigit nih.. aku geli yang meremang tengkuk ye.. dan iya, sayda terus menyanyi gembira sambil petik2 jari.. terhibur betul aku.. hahahaha.. thanx for a very nice 24hours dino..

dah, aku nak bertafakur pula.. good bye


p/s: fikir sebelum buat.. timbang sebelum cakap..


3 comments:

  1. haha ku gigit gigit buku lali kecil mu pun boleh tahan weh. hahaha thanx for coming mere beta

    ReplyDelete
  2. hahaha gigit gigit... bunyi nye saje sudah cukup menjengkelkan.. hehe.. anytime babuji

    ReplyDelete
  3. ..cincang air sbb hendakkan tema 'cincang' supaya nampak & bunyi ganas je....
    ..biasanya sesuai dgn manusia yg takde pendirian sendiri..nak ikut cakap org & malu tak bertempat = bangang tahap gaban!

    tul tak? hehehe

    ReplyDelete