Wednesday, March 28, 2012

dreams that came true

kan aku dah cakap, kalau buat laundry ni.. mesti rasa mcm buruh kasar... penat weh.. rasa seperti membancuh simen untuk buat bangunan.. haaa hyperbola sungguh di sana.. baiklah, kita ketepikan dulu kisah laundry yang tak akan habis ni.. entry kali ni ada unsur2 mistik yang tak berapa pasti tahapnya mcm mana.. tak lah terlalu hardcore sebab aku sendiri bukan jenis yang berani sangat [ah, penakut sebenarnya..] cerita pasal mimpi aku semalam.


semalam, aku tido awal.. tweet pun tak sempat.. penat sangat lah aku ni.. busy kalah menteri lah senang cite pada waktu siang tu.. tapi aku sure aku sempat basuh kaki sebelum tido.. ok, long story goes short, aku mimpi pergi memancing dengan kak amy.. aneh sungguh sebab aku tak pernah pandai memancing pun.. dalam mimpi tu aku cm peh, terer gile la.. dapat tangkap sekor ikan besar gile.. besar cengginih..


haaa.. terer tak terer aku? source


aku pergi fishing tu depan satu castle lama.. bila fikir balik, nampak horror.. tp time tu aku cm chill je.. takde prasaan takut pun.. lepas fishing, kitorg pun balik kat castle tu.. maybe kitorg bermalam kat situ.. dalam castle tu ada satu bilik cm dapur utk siang ikan.. tengah2 aku tunjuk skill siang ikan, kak amy keluar dari bilik tu.. aku cm biasa je.. sambung operation eh, siang ikan tersebut..


panic moment adalah bila, aku tiba2 dengar suara kak amy menjerit kuat.. "SYA! SYA!" seolah2 diserang sesuatu.. haaa.. berderau darah aku.. akibat terlalu takut, aku pun terjaga dari tido.. dalam keadaan berdebar2, aku pun tengok jam.. owh.. pukul 2.06 a.m.. aku pun mcm.. aa, mimpi rupenye.. takde pape lah


the most panic moment adalah bile aku dengar lagi suara kak amy jerit "SYA! SYA!" "SYA! SYA!" <-- iye, time ni aku dah tak tido.. aku dengar dengan jelas dan yang penting aku memang waras waku itu.. BERDERAU beb.. aku yang.. eh? apehal kak amy datang rumah aku pukul 2 pagi nih? hohooooiii


bagi memastikan yang aku waras, aku diam sebentar.. sebab pada pemikiran separa mamai aku waktu tu, kalau betul kak amy... mesti dia jerit lagi sekali [walhal, kalau betul kak amy.. mesti dia call aku kan?tak ke mamai pemikiran aku waktu tu? ceh] Jelas lagi sekali aku dengar suara perempuan terjerit2.. bila aku dengar bebetul, nada tu bukan nada panic, tapi nada marah, gaduh..


rupa2nya ada org bergaduh di luar sana.. perempuan dengan perempuan.. chinese, so aku tak faham ape diorg ckp.. tapi memang gegar la satu building nih.. phew.. lega weh [eh.. tak tak, bukan aku lega diorg bergaduh] lega lah.. sebab aku ingat aku memang ada dalam castle aneh sambil siang ikan besar.. kau tengok tahap imiginasi aku? macam budak tadika.. cis nasib baik aku tak bertindak di luar kawalan dengan terus call kak amy jam 2 pagi tu.. kalo tak, mengganggu je org tengah tido.. tengah2 malam weh.. mengarut sungguh!

p/s: i wish for dreams to came true.. not night mare! haha



No comments:

Post a Comment