Friday, September 25, 2015

Happy Birthday Ottomens

Salam Readers,

salam aidiladha.. korg ade buat korban ke kat sana? alhamdulillah.. seronok kan? selain hari raya aidilfitri, raya aidiladha juga meriah di sambut di seluruh malaysia.. ada yang cakap raya aidiladha tak de lah semeriah raya aidilfitri (kecuali di pantai timur) tapi aku rasa makin tahun makin meriah.. aku tak dapat recall masa kecik2 makan ketupat time raya aidiladha.. but nowadays, semua ada.. ketupat, rendang, sambal udang, sate, kuah kacang (kalau kat rumah aku, thanks a zillion to kak yati.. who have spent time, money and energy to all of our foods, may allah bless you for your kindness to us.. hehehe) meriah kan? plus kitorg siap jalan2 raya balik kampung lagi (alahai dramatis.. kampung semua kat melaka.. kampung aku, kampung belah mak, belah ayah, belah suami, belah mak mertua, belah bapa mertua.. heeey semua kat melaka lah.. xde nye kene lalu tol pon) hahahah eeh eeh.. memanjang plak mukadimah aku ni ha..

sebenarnya nak cerita, hari ni, lepas solat jumaat tadi.. belah husband aku, buat birthday bash.. semua anak buah kecuali anak aku adalah lahir bulan 8/9.. maka, sebuah majlis kesyukuran menyambut hari lahir kanak2 nih telah di realisasikan oleh kakak2 ipar aku.. kak ezat n kak farah.. nah belanja gambar birthday peeps and acara potong kek:

from furthest left, si kembar sofea & ottomen irfan, mokde kak ezat, (terselit bawah ketiak mok de. tengok bebetul, ade mata sikit hihi) si cilik wiyah, si comel kak yong nurina, mak ngah kak farah, (kepala yg nmpak rambut je sebelah kak yong nurina tu) iman the sado :)

selain daripada tu, family belah mertua telah bermurah hati dan telah menjemput family aku seluruhnya untuk memeriahkan majlis.. hehe so, family kak yati and family kak molly serta my parents telah menyerebu tempat kejadian sambil membawa hadiah hari jadi.. huhu thanks chuolls.. you guys are the best!! budak2 semua suka dengan mainan hadiah hari jadi mereka.. atok n nenek alai, serta kak molly siap2 bagi angpau.. kak yati n aku siap2 bagi hadiah sorg satu.. haaa seronok dua ronok tiga ronok tengok diorg berseronok.. there you goes.. a good aidiladha birthday bash..

p/s: aqashah nnt join gambar ye bila da besau skit.. hehe ;p

No comments:

Post a Comment