Wednesday, September 16, 2015

roseola

Salam Readers,

oh ya.. nak sambung cerita en. shuben takde semalam.. nk dijadikan cerita, pengasuh aku baik hati sangat.. dia sangat2 memahami.. memandangkan en. shuben xde malam tu, dia bgtau aku suruh amek aqashah after dah siap2 solat maghrib semua..baik kan? sangat memahami.. so, aku pun berjanji dengan dia untuk amek aqashah jam 8:00 pm.. namun, seperti janji melayu yang lain, pkol 8:00pm aku masih terketik-ketik tekan keyboard buat export for migration.. huhu tepat jam 8 malam, pengasuh msg aku.. lebih kurang bunyiknya macam ni:

pengasuh: kak.. aqashah kena demam campak.. berjangkit dengan izzara kot
aku: haa? (serius terbangak.. da la sorg.. en. shuben outstation.. like perfect timing kot?)
pengasuh: jap suruh mama diagnose (mama dia dokter)
pengasuh: oh kak.. measles je.. tp kena lumur calamine lotion gak ni.. nnt akak pegi beli ya..

aku panik gile wey.. mcm mana nk handle aqashah sorg? dengan drive lagi.. malam2 lagi.. tengok whatsapp family, abang ju ade tugas kat terengganu.. waaah lagi panik.. call en. shuben.. dia masih di kilang.. dan expected to be delayed sebab error teruk.. wah wah wah.. aku lebih panik.. call kak molly.. suara sedih.. huhu nasib baik umi comel baik teman aqashah pegi clinic.. thanks ummi.. we love u sooo much.. hehe nah belanje gambar:

 with ummi molesha.. love love

 roseola :( please go away..



mak doakan aqashah cepat sihat ye nak.. alhamdulillah.. jam 2:30 am en. shuben pon sampai rumah.. what a relief.. huhu seb baik aqashah good and a very strong boy.. tak nanges teruk2 pun.. just nanges nk susu je.. good boy.. we love u adik.. (ummi marah panggil adik.. suruh panggil abang.. hehehe) kesimpulannya.. pakat elok2 adik beradik, sanak saudara... diorg la tempat mengadu nasib time susah.. bukan sebab kawan tak boleh tolong.. tapi diorg lebih dekat.. hehe

p/s: selamat hari malaysia semua

No comments:

Post a Comment