Tuesday, July 24, 2012

aku, tangga dan kunci kereta

semuanya bermula di pagi yang indah permai.. pagi selasa hendaknya.. mcm biasa, sebagai insan yang cemerlang, aku dah bersiap bukan main awal lagi hari ni.. bukan ape, merempuh jem yang amat teruk semalam membuatkan aku sedar, hari ni, kalau aku tak keluar lebih awal berbanding biasa, makanya.. besok lah baru aku sampai ke ofis.. aku suspek semua orang berpusu2 keluar awal sebab perubahan waktu kerja pada bulan ramadhan ini.. oh ya, aku tak ada entry selamat menyambut ramadhan al mubarak.. jadi, selamat berpuasa ye rakan2..

baiklah, aku teruskan cerita sebelum entry ni berubah tujuan dan menjadi tiada hala tuju nya lagi.. jam menunjukkan pukul 6.40 pagi.. cis, aku lambat 10 minit daripada perancangan keluar awal yang sebenar.. jadi, tanpa membuang masa, aku terus menuju keluar dari rumah selepas salam ayahanda.. sampai saje di lift, aku pun menekan butang turun.. tekan sekali, tak menyala.. jadi aku pun tekan tubi bertubi2 di situ.. juga tidak menyala.. lift pun tak ade menunjukkan sebarang keinginan untuk respon kepada tindakan aku.. baik, aku pun tukar strategy.. tekan button ke atas pula..

 kau fikir ini membantu? langsung tak jadik apa2 ye


baiklah, telah tiba masanya untuk aku terima kenyataan bahawa kedua-dua lift kat casamilla ni rosak.. nak mencarut, takut kurang pahala puasa.. jadi aku istighfar saje.. beratus kali di sana.. seperti semua umat islam yang lain, aku juga berpuasa pada hari yang indah permai ini.. jadi dengan semangat yg jitu, aku turun tangga dengan pantas sekali.. sehingga aku rasa watson nyambek boleh menangis dengan catatan masa aku.. [nasib baik takde org lalu lalang.. tuhan saje tahu keadaan aku sprint turun tangga dengan baju kurung bagai] bukan la sebab aku da lambat.. tapi lebih kepada faktor takot.. heee gelap nox tangga tu.. nk on lampu, taktau mane suis.. buatnye ada yg cuit bahu aku time aku lenggang lenggok turun tangga, acaner? haaa

sampai je kat kete, jam tepat menunjukkan 6.45.. peh, pantas gak aku nih.. sambil tersenyum melihat kereta.. aku berdoa agar lift pulih seperti biasa ketika aku pulang dari kerja petang nih.. kalo tak, issskkk.. tak sanggup aku nk menapak naik.. tinggi woo.. sedang aku syok2 mengelamun, aku pun seluk handbag sambil cari kunci kereta.. lalalala.. tiba2.. gampit! kunci tertinggal kat rumah.. [-1 markah puasa]

p/s: kau fikir senang ke nk mengharungi semula naik dan turun tangga? sudahnya aku lambat juga ke kerja hari nih.. sekian..

No comments:

Post a Comment