Friday, June 6, 2014

KLIA2

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

harini nk buat post bergambar.. hehe aku naik flight pkol 6:50 hari nih.. pegi ganu.. haaa best nokk.. nanti aku cite ape itinerary aku kat sane hokay? haha.. tapi hari nih nak cite pasal KLIA2.. almaklumlah, kan tempat baru.. aku pon baru first time nk pegi.. guna public transport plak tu.. nervous gak explore sensorang nih.. rase mcm tourist obersea plah dah.. haha.. ok kita mulakan..

aku beli tiket ERL express.. tak amek yang putus2.. buang masa dan lama.. harga ticket ke KLIA2 RM35.. Masa yang diambil katanya 33 minit.. tp aku sukat guna jam tangan tak sampai 30 minit dah sampai.. jakun gak memula.. sebab first time nak ERL.. tapi hakikatnya sama je cam naik train2 lain.. selesa sket la.. plus senyap sket berbanding yang lain.. express kan? harus lah..


 
sampai je kat sini, memang banyak kedai.. padini, voir, body shop eh banyak lah.. dah macam shopping complex da aku rase.. kedai makan pun tidak kurang kencangnya.. tapi memandangkan aku tak solat lagi, aku direct pergi surau (location, sebelah KK mart).. bagus, besar, bersih, cantik dan puas hati.. compare ngn KLIA best lagi sini kot? al maklumlah tempat baru..


 
 baiklah ini sangat penting.. adalah dinasihatkan agar tuan-tuan dan puan-puan membuat web checkin nak nak lagi yang travel tanpa luggage mcm aku.. senang giler.. terus cari gate cm ni ha.. tak payah beratur cari kaunter berapa bagai.. haa so aku pon cari gate yang sesuai dengan ticket, dan terus menuju mengikut signboard.. cam cuak gak sebab sorg2 jer.. ade perasaan takut salah jalan, tp nampak encik polis kiri kanan xde tegur salah jalan pon, so aku pon teruuuuss je la.. huhu

oh ya, dalam tempat departure, banyaak lagi kedai yang best seperti victoria's secret dan charles and keith.. tp aku tak membeli-belah sangat.. sebab takut tak jumpa gate.. huhu


seperti yang aku telah jangka kan, jauh weh menapak ke gate.. hahaha especially untuk orang yang tidak bersukan macam aku nih ha.. haha, memandangkan jam aku menunjukkan masa yang sufficient, maka aku makan angin la sepanjang jalam sambil tengok2 kapal terbang yang ada kat parking lot..


 
 hehe hamboi nko.. mcm parking lot kat jusco.. haha eh, ye la.. ape lagi nak panggil dia kan? huhu sebenarnya bila aku naik kapal terbang, xde dah pakai tangga2 nih.. dah maju dah air asia.. aku pakai yang mcm jambatan tu.. so mudah dah cepat.. serta selamat (dan menyelamatkan lemak2 aku)


sedang berjalan2 tiba2 terserempak dengan ini.. hehe bangga gak.. memang truely malaysian nih.. u go che' det <3


 ni la ghupe gate yang di tuju.. kelas nok.. sama lebih kurang mcm kat oman.. dia khas satu tempat satu flight.. so, lepas masuk boleh lagi tunggu kat dalam tu.. ade tempat duduk.. boring kalau lama sangat sebab xde ape2 dalam tu.. tapi kalau kejap je.. best gak, boleh tengok view kapal terbang take off.. flyyy flyyyy awayyy...


 next dah naik dalam flight.. aku cm biasa la.. time awal2 nak take off tu mual semacam.. then after da okay sket, flight attendance pon tanya la sapa nk beli makanan.. aku rase tak ramai beli.. aku memang tak rase nak makan pon dalam keadaan sedemikian.. mau berlambak muntah nnt.. tak lama kemudian, diorg dtg pickup bekas2 makanan (sampah) yang best nya, aku kelip mata beberapa kali je pastu.. eh? dah sampai ganu? dekaknyeeee.. (naik flight 45mins, drive 6h 30m, bus 8h haaa peh)

alhamdulillah.. akhirnya selamat sampai.. tapi tak dapat amek gambau sebab biaselah.. bateri fon dah kong king keng.. haha.. haaa nantikan entry aku esok.. sure best giler lah.. hahaaha

p/s: yeay.. dapat jumpa encik boipren.. huhu

No comments:

Post a Comment