Monday, June 2, 2014

misi diet 2014

assalamualaikum dan selamat sejahtera..

after a very inspirational ideas i got from a friend, (okay, dah lama dah dapat idea yang sangat berinspirasi ni, cuma xde kekuatan nak start buat semula.. hahah) hari nih aku nak start diet.. heehee cerita member aku nih, dia diet dua minggu (without any exercise sbb tak sempat katenya), turun 6kg weh.. berapa?





haa 6kg okay?

untuk orang yang mengandungi lemak tepu yang paling degil dalam dunia macam aku nih, 6kg, 2minggu tanpa sebarang exercise, adelah satu pencapaian yang amat cemerlang, gemilang dan terbilang.. haaaa jadi, hari nih, aku menjadi begitu berkobar-kobar dengan semangat waja, nak start diet..

berat aku sekarang memang amat meruncing kan.. (berapa? eeehhh nko, aku xkan nak share kat sini? it's women's top secret hokay? hahaha) tapi aku target aku turun 6kg pada isnin depan.. haaa.. (challenging sangat lah aku nih.. tak pun kiasu.. nengok member turun 6kg dua minggu, aku nak seminggu.. peh memang gelojoh kan? hahahaha) ape? too ambitious? we'll see about that okay? hahaah

alah, aku sebenarnya baru diet setengah hari.. tak tau la dapat bertahan ke tak? tapi doa2kan lah yer? baju da banyak tak muat nih.. raye dah dekat... segan plak nk menjawab soalan2 cepu cemas macam polis pencen.. karang tanya, eeh? dah ade ke? (yer cik, perut saya mmg dah lama ada).. tak pon, eeh? kenapa makin gemok? (eh? ade jawapan ke untuk nih? mungkin sebab makin banyak makan? eh?)

haha, ok lah.. nanti aku update ape perkembangan misi diet 2014 aku nih ha.. tengok le ape jadik nanti, aku pon tak tau.. selalunya gagal.. tp dengan mengeluarkan sebuah entry untuk membakar semangat diri sendiri macam ni, mane tau? kot2 berjaya plak kali ni.. tak gitu jemah oiii.. hahaha


p/s: memang kite tak boleh nk puaskan hati semua orang.. walaupun kita cuba buat yang terbaik, plan yang terbaik.. tapi bila orang tak puas hati, senang2 je cemuh kita.. sibuk jaga hati orang, hati sendiri orang saketkan, tanpa rasa bersalah.. sekian..

No comments:

Post a Comment