Tuesday, November 2, 2010

cerita panjang lebar

bosan menonton berita yang penuh dengan politik, aku decide utk bercerita dengan panjang kat blog nih..rasa lebih menyoronokkan..

aku tak tau la nape lately ni aku rase cm tak sedap hati..selain daripada aku mimpi aku accident depan org yg aku adore, aku still terbayang2 time kete aku tergelincir akibat minyak tertumpah atas jalan raya bulan lepas..akibatnye aku drive paling laju pon 80km/j skang nih..aku tak tau la instinct aku yg tak sedap ati ni ade kene mengene ke tak ngn accident jalan raya, mintak jauh la kan..

tp time balik tadi, aku lalu kat highway [aku memang pegi balik keje naik highway, lebih sanggup bayar tol berbanding nk kena drive jauh + jem].. dengan kelajuan 80km/j..aku dengan steady overtake 2 trailer gabak kat depan aku..then aku amek balik lane kiri [aku memang pemandu berhemah hee]..ala biase la, highway mane de banyak kete..so aku cm rilex2 je a..lepas jarak aku cm da 100m dengan trailer tersebut, ada satu van TM yg tak tau datang dari mane [aku btol2 tak prasan] tau2 da ade RAPAT BETUL kat blakang kete aku..tp dia kat lane emergency, dengan laju smbil menggesel devider tepi..[dapat tak ko bayangkan bunyik nyer macam mana? very de horror ok..sekian] secara otomatik, aku terus tekan minyak dengan maximum [alhamdulillah tak lost control]..smbil perhatikan cermin pandang belakang, aku nmpak van tu terus ke kanan n menghentam devider tengah..[DAMN HORROR ok..1st time kot live cmni]..nasib baik trailer kat belakang tu cm slow, kalo tak mmg da kena hentam ngn trailer la van tu..ok aku mencungap smpai maghrib ye

sekadar gambar hiasan..xbest plak cite2 takde gambar kan? hee

aku memang tak suke mende2 horror ni, movie horror pon aku tak tengok [melainkan dipaksa oleh rakan sebaya, yuki..tu pon sebab terpaksa]..apetah lagi bile aku terpaksa melalui mende2 cmni..mmg tak lah..lemah semangat mak nox...haish mm..ok la, tuka topik plak..sesuai sangat la dengan title post aku kali ni..memang niat nak bercerita dengan panjang lebar pon..cite pasal kursus plak

sepatutnya weekend nih aku kena attend satu kursus kat kedah.. tapi aku sure tak boleh nak pergi sbb kekangan kerja yang banyak beserta dateline yang mengancam.. kursus tu 5hari gak la.. kalo pegi sana, aku da rugi 1 mgu.. date line hujung bulan ni.. mane nak tekejar kan?.. namun aku masih lagi mempertimbangkan sama ada nk pegi ke tak.. so, aku pon inform parents aku (aku mmg jenis inform je mende2 yg kena wat decision kat parents aku, atas alasan malas nk pk heehe).. parents aku dua2 ckp.. "pegi la, bukan nye senang nak dapat sponsor g kursus sane sini...plus ni mcm extra experience for u..bukan nya u kena bayar pon.. diorg yg bayar u lagi ada la.. kerja u tu, u squeeze your time la "..mm, btol gak ckp diorg kan?

so hari ni aku pon berniat nak reply surat tersebut...tiba2 fon aku bunyi tanpa henti..aku silent coz ade discussion sket.. then fon office plak bunyik.. berselang2 ngn handphone aku.. aku dah agak da kalo gaya mcm tu mesti ayahanda yg call..[dia slalu call aku mintak aku collect cek dia kat sini] gaya seperti panic coz hampir 10 mizcall kot kat phone aku.. tak sempat aku nk angkat fon, fon office bunyik lagi..ternyata, memang ayahanda yg call

ayahanda: ha, ko jadik tak pegi kedah?
me: tak tau lagi ayah, nape nih? ade urgent matters ke? mcm kalam kabut jak?
ayahanda: ko tak payah la pegi, kedah da tenggelam.. banjir.. ape kate ko call officer in charge, suggest kat dia pegi jalan2 tepi pantai ka, main2 dalam taman ka.. kan elok time2 hujan macam ni
me: erk? [haha, n the conversation goes on...hehe]

my dad never fails to make me laugh at any toughest moment...love u dad..hehe, aku tak jadik pegi pon..bukan sebab hujan or banjir, tp mcm yg aku ckp tadi..dateline yg mengancam..huhu

ok la..asmara da start..jumpa di lain lembaran..sekian karam singh walia menceritakan...

No comments:

Post a Comment