Sunday, November 14, 2010

so long, bibik

demam, semaSema dan sakit kepala merupakan satu pakej lengkap dan cukup untuk jadi kan aku seorg yg pendiam dan anti social.. weekend nih aku balik kampung lagi.. hari khamis tu hari parents aku datang jb coz ayahanda ada meeting di batu pahat & nusajaya.. oleh itu aku baru tau yang semua pejabat kerajaan di negeri johor nih dah berpusat kat nusajaya.. ala2 putrajaya gitu.. betapa katak dalam tempurung nye aku..

nak dijadikan cerita, pagi jumaat, kereta aku boleh plak rosak kat pam minyak..da la hari jumaat ade meeting pagi n petang..aah, tak boleh jadik ni..aku nekad untuk menyusahkan ayahanda yang sedang rehat2 di rumah..hee, so ayahanda datang untuk resque aku kat pam minyak berkenaan dan terus menghantar aku ke tempat kerja [weeee, da satu tahun lebih aku kerja, ni 1st time ada org anta aku gi kerja..yeay]..time ni da mula ada dedau2 semula..[actually demam da sihat b4 this selepas melayan 2 SGF yang amat joker orangnya]

petangnya ayahanda amek aku dari office, then terus ke rumah mak cik dah..kete aku tau2 je da ok, heee..bestnye bila ayahanda ada dekat2 ngn kite..hehe..so, malam tu jugak bertolak blk melaka, aku drive satu kete, followed by my dad..sampai melaka dalam pukul 11.30 cmtu.. aku cm dah agak flat time tu..so masuk, terus tido..

ada 2 tujuan saya balik.

1) Nak anta kete masuk bengkel untuk betulkan gear box kat bengkel abang kenit (member abg ju)

2) Nak anta bibik balik indon

So pagi2 sabtu aku dah paksa abang ipar aku, abg hazlee [papa batrisha] untuk follow aku p bengkel..walaupon da dekat 10 kali anta kete kat abg kenit, aku masih belum fasih jalan kat malim tu..ces, after antau kete [terus tukar slang sbb ada kat melaka..haha] kitorg p breakfast..tp breakfast biasa2 je coz hari nih tak pegi jogging..hak2..then teman ayahanda beli baja pokok..ayahanda saya memang suka berkebun..saya?cuma suka menyebuk..kalo pegi kebun pasti bawak ubat nyamuk..huhu

bila sampai rumah, batrisha seperti sedih dan tidak dapat menerima kenyataan yang bibik akan dihantar pulang untuk bercuti selama 2bulan.. so, macam2 helah yg aku, kak sally n nabila cuba try supaya dia terlupa akan bibik..belikan gula2, keropok, coklat dan sebagainya

so, after asar [da nk dekat maghrib sebenarnye] kitorg pon gerak menuju ke LCCT..[ok, time ni aku da mula takde mood..aku ckp ngn kak sally aku tak nak ikot..tapi application rejected] aku da mula demam and selsema time nih..sampai kat LCCT dalam pukul 8.30 malam..tros check in n selang 10 minit pastu bibik tros da boleh masuk..ok time ni agak kritikal untuk tidak biarkan si kecil ni menangis..kitorg tau die sedih, tapi dia tak reti nak cakap..dia just mampu peluk kak sally kuat2 n tak nak amek gambar etc..

From left: mak cik dah, Bibik, abg hazlee, kak sally, bonda, ayahanda, batrisha, nabila

mane bole kalo aku takde dlm gmbar kan? hahaha

me: showing off my new korean blouse..hak3 beli ngn yuki [yayayukiyukiya]

Batrisha sebelum dia lambai bibik balik..

Selepas lambai bibik..eh?cm takde ape2 je dalam gambar? ke dia 'drama queen' je mlm td? huhu xsure ye..kah kah kah

kesimpulannye lepas gerak dari LCCT, diorg ada berhenti makan kat nasi lemak mane ntah,..aku da flat abes..tak boleh nk celik mata pon..aku redho je..tido sorg dlm kete..taw2 da smpai selayang [rumah parents aku]..tadaaa~~

kesian si kecik nih..tapi alaa, kak sally kan cuti skolah..ape ade hal?dia ada mama yang sangaaaaaaaaaaat suka layan kerenah dia..bagus jugak bibik balik indon utk bercuti nih..atleast batrisha akan lebih attach dengan mama nyer..bukan la aku nk ckp skang nih tak attach, cuma lepas nih akan lebih lebih lebih lagi attach nyer..

ok, cukup setakat nih..ha'ah ek? aku tak update pon last week event..ada hutang lagi event on saturday and sunday last week.. ok, next post ye..huhu

p/s: sorry SGF, niat aku nk kuar ngn korg hari nih..tp aku demam..insya'allah bulan 12 ni aku turun KL lagi..nnt lebih proper kita plan something ye...miss u olz, tak sabar nk jumpa saitan2 joker..muaahs

No comments:

Post a Comment