Thursday, October 27, 2011

demam masterchef malaysia

sane sini aku pegi, org dok sebut pasal masterchef lah, top chef la.. nampaknya rancangan masakan kini telah menjadi trending.. menggantikan fenomena rancangan realiti mencari penyanyi suatu masa dahulu.. sebagai seorg yg mengikuti perkembangan dunia semasa, haruslah aku pun ikut trending tersebut.. banyak gak la impak positif tonton rancangan masakan mcm ni.. esp. utk aku yg tidak ada perassan minat terhadap memasak nih ha.. tp, lepas tonton.. fuh, aku plak rasa mcm aku masterchef.. kah kah kah

oleh itu bersempena dengan rancangan masterchef malaysia yang sedang rancak diperbualkan, kak sally dengan jayanya telah memberi buah fikiran untuk melaksanakan satu pertandingan masakan antara aku, dia n hubby dia.. haaa... dah mcm Hell's kitchen rumah aku kejap tadi.. mane taknye.. dak batrisha kemain sibuk menolong utk menghias segala.. hahaha.. ok2.. long story goes short.. kitorg diberi 3 task yang berbeza.. setiap sorg kena buat task masing2 dalam masa 40 minit.. fuh.. gelabah katak aku tadi..

kak sally sediakan 2 recipe setiap sorg.. then batrisha pick and distribute to contestant.. contestant boleh pilih recipe dan tokok tambah recipe tersebut.. ah.. dramatis betul, padehal kitorg nk siapkan lunch je.. hehe, in an interesting way la tp nyer.. sembangat betei tadi.. hahaha baiklah, hasilnye adelah sedemikian rupe:-


task kak yati: batrisha snow white tom yum [over punye name..huh]



task abg hazlee: chicken bistik black paper




task aku: kailan stim with garlic gravy haaaa.. kemain lagi namenye



ni gambar bergabung..



and the judge.. err, bibik.. kah kah kah.. alaaa, abes tu dah sume juri profesional jadik contestant.. terpakse la pilih bibik jadik judge.. karang sendiri masak, sendiri kata best.. bergaduh plak karang.. ceh


Aku takut la nak sambung tulis nih.. mcm menyambung nyawa.. ni kak sally dok pantau mcm SPM kat sebelah nih.. siap bawak pembaris lagi.. amboi.. sebenarnya keputusan, semua pun menang sebab dapat siapkan lunch for everybody today.. tp nih ha.. kak sally, tak puas hati plak kalo aku tak tulis dia dapat no. 1.. aku suspek bibik takut ngn die la.. hahahahahaha mane taknye.. mase bibik test food dia, kemain jegil mate aku tengok! hahaha adei, saket perot aku..

ok lah, aku nk blk jb.. selamat maju jaya..



p/s: kepada jaya balachandran, selamat depavali..


No comments:

Post a Comment