Tuesday, October 18, 2011

invention

memang dunia kini menggalakkan semua individu untuk menjadi lebih kreatif dan inovatif.. dan dengan semangat ini.. pelbagai dorongan terhadap beberapa inisiatif untuk mencipta telah wujud.. manusia menjadi lebih maju dengan adanya culture untuk mencipta sesuatu yang baru.. soul untuk invention ini pada awalnya adalah untuk menyediakan kemudahan untuk manusia yang pada asalnya dianggap susah.. atau dengan ayat yang lebih mudah, mempermudah perkara yang susah dalam hidup ni..

contohnya [ya, aku akan sisipkan contoh2 biasa digunakan daripada sekolah rendah lagi] ford yg cipta kereta sebab penat nk jalan dan nak kurangkan azab naik kereta kuda/haiwan lain.. supaya lebih convenient.. hasilnya.. kereta [dan tidak ketinggalan, generasi yang kurang exercise seperti aku] oh ya, bercakap tentang kebaikan dan keburukan inovasi, long story goes short.. aku sebenarnya ada terserempak dengan sebuah inovasi err nak kate canggih takde la canggih.. tapi kreative la.. kau tengok invention ni..

teori yang digunakan, sama mcm teori prisma kaca [tak ingat?boleh refer buku teks science f2.. haaa]

adekah ini kreatif? atau membuat orang makin malas? atau memang bagus untuk elak kau sakit tengkuk? ah.. aku sendiri confuse.. tp kalau ada bagus jugak.. nak jugak try.. kah kah kah.. mula-mula aku tengok, mcm hek eleh.. ni pun sakan aih nk invent segala.. tapi bila lama2 aku tengok.. huhu, aku pun slalu je baca buku cmni.. kadang2 [err..selalu je sebenarnya] nak membaca smbil rilex b4 tido yg kebanyakkannya memang habis smpai 2-3 jam.. bila tengkuk dah sakit baru tido.. haa.. memang yg invent ni mesti ada habit cm aku.. wah.. bagus sungguh.. terbaeklah.. ha, ni kalau ada mane2 MLM jual menda ni, meh sini promote kat aku k.. hik hik hik


p/s: we have our own story board..care to share? :)


No comments:

Post a Comment