Wednesday, September 25, 2013

surat minta tolong

terdapat pelbagai kaedah komunikasi pada masa ini.. memang tidak dinafikan, kewujudan telefon bimbit, internet tanpa had dan pelbagai device dan application yang wujud pada masa ini tidak tertanding kepantasannya.. namun, tidak dilupakan, masih terdapat kaedah conventional yang wujud sejak sekian lama untuk tujuan komunikasi..

antara kaedah komunikasi yang lama dan masih wujud pada zaman sekarang adalah edaran risalah (tak kesahlah halal ke haram), surat khabar, billboard ( ya ini sudah lama wujud yer sayangku ) dan juga bulletin yang di tampal pada notice board mahupun dinding2 bangunan.. semua tujuan komunikasi ini mempunyai satu matlamat yang sama.. iaitu menyampaikan maklumat.. maklumat haruslah mudah difahami dan tepat bagi memudahkan pembaca untuk memahami isi kandungan dan apakah yang ingin disampaikan.. tapi kan, kalau tak faham ape maklumat yang nk disampaikan, macam mana? contohnya ini::

uncle, saya amat kasihan pada kamu

hahahah.. kasik la dia aman sedikit.. hahahaha

p/s: aku tergelak kuat bila baca ini.. kah kah kah.. dah la office aku silent cm library.. tertiba tergelak pula..kantoi sudah..

No comments:

Post a Comment