Monday, December 27, 2010

kacau bilau

hari pendaftaran mahasiswa antarabangsa banyak menguji minda dan iman seorg penyelidik seperti aku..pada hari ni, officially salah satu system yg aku build telah digunakan secara menyeluruh..pada awal pagi agak ade problem kerana server application down.. dan aku agak gelabah ketika itu.. 15 minit kemudian sehingga ke petang, alhamdullillah semuanya berjalan lancar..semua dah menggunakan system sepenuhnya..harap2 modul seterusnya juga dapat digunakan dengan cemerlang gemilang dan terbilang selepas ini..amin..

setelah berpenat lelah, aku mengambil keputusan untuk pulang awal pada jam 6petang..setibanya di rumah..aku mcm biasa mulakan marathon menelefon semua koleksi adik beradik yg aku ada..mula dengan along..conversation nyer bunyinye sedikit sebanyak seperti ini:

aku: along, kate nk call..smpai berjanggut tunggu ni, tak call pon

along: alaa..along bz sket ni ha, tengah bincang ngn member2

tiba2..along telah menimbulkan satu isu yg membuatkan aku tak senang duduk

along: ko da taw?

aku: taw ape?

along: ayah..

aku: ayah nape?

along: ayah sakit!

ok..aku terduduk dan terdiam seketika..baru pagi tadi borak ngn ayah..ok je..eh?baru semalam jumpe ayah..ok je?eh?ape nih?dan automatik terus emosi sehingga mencapai kunci kereta dan ingin terus pulang ke kuala lumpur ni jam jugak!

along: ok ko g call ayah dulu
-end of conversation-

tanpa melengahkan waktu..aku call ayah..abg ju yg angkat fon

aku: hello ayah

abg ju: ape ayah? aku ni..tengah urut kaki ayah

aku nak nanges..dem

aku: nak cakap ngn ayah!

ayah: ha, ko nak ape? <--boleh mcm nih? aku cm tengah emosi gaya lagak seperti menonton cerekarama tv3, ayah aku boleh cm lek lek tenang je gitu?

aku: ayah ok tak nih? ape da jadik?

ayah: takde ape? ape yg jadik? <-- ya allah...geramnyer aku~~

aku: ayah ok tak nih? cmne bole jadik cmnih? bile nak gi hospital? nape tak g hospital sekarang? pegi la.. bla bla bla bla bla [aku teruskan conversation seperti sedang berceramah umum]

ayah: [malas nak dengar]..ko nk ckp ngn mak ko? <--oh!

kesimpulannye di sini..ayahanda aku memang seorg yg sgt secretive..tak tau la cmne nk korek rahsia kat dia..aku berdoa agar dia cepat sembuh..esok pagi2 baru dia nk pegi clinic..alasan takmo ke hospital kerana ada meeting esok!!tak masok akal la!! kalo ini berlarutan, aku akan pulang ke KL by hook or by crook esok..sekian

ah..ayahanda sempat buat lawak lagi ngn aku..mungkin dia dapat hidu rasa sebak coz suara aku da mula menggeletar..tp dia berjaya buat aku ketawa, har har har...aah..best la ayah cmni..hehe

p/s: hey si kacak..sy nmpk kamu hari ni..hoho

No comments:

Post a Comment