Friday, December 31, 2010

selamat tinggal 2010

adekah aku sudah bersedia untuk menyambut kedatangan tahun baru?huhu bukan itu persoalannya sekarang..ape yg penting adekah plan 2010 berjaya?berapa percent yg berjaya berbanding yg tidak? berapa percent yg aku puas hati berbanding dengan aku memuaskan hati org? berapa banyak pula yg aku perlu carry forward dan sediakan contigency plan bagi backup dan move on? sabar2..mari kita go thru satu2 point..

  • plan 2010, berjaya atau tidak?
ade banyak milestone yg memang berjaya di capai dan ada 2 misi besar yg tidak berjaya.. ikut perhitungan dan checklist tahun ini, ternyata alhamdulillah semuanya seperti yg dirancang kecuali 2 misi tersebut.. tak apa..mungkin masih tiada rezeki.. [bosan kan baca bila tak tau ape benda sebenarnya? hehe biar la...aku memang tak nak bagitaw ape..hak2..tp sebenarnya korg bole guess kalo korg btol2 follow blog nih dari awal..ahax] tapi jangan risau, kita akan cuba lagi tahun hadapan.. pastikan 2 misi ini akan masuk dalam perancangan berbangkit..bole?cm minit mesyuarat pula rasanya..hahaha

ok..aku boleh katakan 80% alhamdulillah berjaya dicapai berbanding 20% tidak..iye agak besar yg tidak berjaya tu ye, dan agak mengganggu emosi...sabar~~


  • plan yang memuaskan hati atau memuaskan hati org lain?
memang dalam hidup ni kita tak boleh terlalu selfish dengan memikirkan diri sendiri sahaja..tapi kalau dah asyik fikir pasal perasaan org je dah apehal pule kan?huhu tapi plan2 aku boleh dikatakan 50-50..yup 50 aku..50 lagi utk mereka2 yg tersayang.. hehe aku memang jenis yg membuat keputusan berdasarkan sokongan mereka yg tersayang...walaupun aku taw ade beberapa keputusan yg aku rasa lebih baik amek keputusan sendiri berbanding bertanyakan kepada meraka, namun aku masih mengambil nasihat mereka kerana aku percaya mereka lebih tahu ape yg terbaik buat aku..

kesimpulanya..korg dengar la ckp parents n org2 yg lebih tua k.. kalau takmo amek keputusan mereka pon, ambil la nasihat mereka.. bak kata mak aku 'sure selamat la hidup ko' hahaha



selain daripada persoalan2 yang telah dinyatakan pada awal entry tadi, mari lihat pula kepada future plan yg telah tertulis bagi 2011..[ye, saya memang faham, kita cuma mampu merancang dan hanya allah yg menentukan segala2nya..kita cuma perlu berdoa untuk yg terbaik..mungkin keputusan yg tidak berapa baik pada kita tu lah yg terbaik buat kita untuk kondisi tertentu]

eh? plan 2011 nnt kite cite perlahan2 la sepanjang masa blogging kan? yg pentingnya insya'allah aku outing ke luar negara atleast 3 kali next year... ini tidak termasuk singapore k..sekian.. hak3..

selamat tahun baru rakan2..semoga jodoh kita panjang dan ketemu lagi di lain lembaran

p/s: azam? nnt aku call en. azam untuk keterangan lanjut k..haha [aku takkan share azam aku ngn org..nnt org tiru da tak best..hahaha]

No comments:

Post a Comment