Thursday, December 16, 2010

kerja kerja kerja

dah lama rasanya tak blog [walhal baru satu hari..hahahaha]..3hari kebelakangan nih masa hidup aku dipenuhi dengan kerja..pada siang hari, aku sibuk menghadiri kurus strategic planning anjuran UTM dan di conduct oleh SM Famy...aku suke attend kursus2 beliau..memang ramai yg tak suka coz dia agak strict etc..tp aku suka coz pada aku, bukan senang nk dapat peluang berjumpa dengan orang yang penuh dengan brilliant ideas dan orang yang outspoken mcm beliau..macam dalam post EGO yang lepas..manusia ni memang susah nk terima teguran sebenarnya..mungkin sebab tu ramai yang tak suka menghadiri kursus2 beliau..well people, the truth hurts..

dalam kursus tersebut, aku ditegur secara direct berkenaan dengan articulation..he said clearly, young people like me, fails to articulate..therefore the delivery of messages fails..this leads to communication breakdown..aku tak deny kata2 beliau..coz aku rasa memang banyak yang perlu aku improve in order to articulate any situation..tiba2 aku terigt kat blog tercinta ni..and aku terfikir..HEY! That's the main reason why i start blogging...to start learning how to articulate things that happen in my daily life! and yes, aku masih terasa yang aku masih fail dalam menjelaskan yang sebenar2nya yang terjadi..tp i didnt stop practicing kan? u know, ones said 'practice makes perfect!' huhu

kesimpulannya di sini, aku nk memberi nasihat [yang tak brapa nak pakar sangat lah..tp berguna] kepada pembaca2 blog nih..yg mungkin sekali lalu je terbaca..dan terimbas page ni..if you have any problems that have to do with your speech or communication, start writing..ini sedikit sebanyak membantu dlm proses menerangkan sesuatu perkara dengan lebih mudah..banyak lagi benda yg aku dpt belajar dlm kursus strategic planning nih..tp ni je kot yg aku nk masukkan dalam blog kali nih..hehe

ok pada sebelah malamnya pula, aku memang stay kat office untuk buat kerja2 hakiki pula..jangan risau, aku tak gila nak stay office sorang2..huhu memang tak mungkin la coz aku ni very the penakut one.. kebetulan, rakan2 office yang lain perlu stayback untuk menyelesaikan dan mempersiapkan diri mereka untuk menghadapi pendaftaran sesi akan datang yang just around the corner...penat gak lah...purata aku keluar pergi kerja setiap hari..pukul 7.30a.m dan purata aku balik rumah setiap hari dalam pukul 9.30 p.m, amacam? penat tak? huhu

penat tak penat, harung je la..da tanggungjawab kan?lagipon seronok je layan budak2 office yang kepala da mula senoneng bila bulan mula mengambang...hihihihi..kerja pon siap, happy pon dapat..aa kire package lengkap la weyh.. better dari aku balik awal, tengok tv, online smpai laptop n tv tengok aku balik kan? hehe

aku sebenarnya bercadang untuk menulis sedikit sahaja...sebab terlalu penat..tp tu lah, bila start je blogging nih..laju je jari jemari menaip..bunyi nyer seperti bertih jagung yang sedang masak..hehe [amek ayat imah..ces]

dalam kesebukan bekerja nih, haruslah kita sentiasa berigt untuk bersuka ria to reward ourself..hehe bdw..ni gambar saya ketika bersuka ria di bandung bersama bandoengers..cant wait for dungun vacation next year..u olz..i tak sabar nk buat videoclip tepi pantai ok..hahahaha

p/s: rilex la kak..kalo da kerja tu, take it professionally la..tak perlu lah engkau nak personal attack sesiapa didalam mana2 perbincangan mahupun mesyuarat..orang lain pon lady bos juga..tak perlu terlalu emosi sehingga mengenepikan professionalization. haaaa kalo nk ikot penat, sume org penat bekerja..kalo da tugas, take it la..try dulu buat, baru bole komen..ni takmo try lagi da cakap bukan2..amacam? [aku pula yg tekanan melihat perangai ko..sekian]

No comments:

Post a Comment