Thursday, December 30, 2010

semangat patriotik

tat kala blog ini di post, mungkin aku sedang berada di lebuh raya utara selatan untuk meneruskan perjuangan ke kuala lumpur..tujuan aku balik kali ini adalah untuk menjalankan tugas bagi pendaftaran pelajar baru di kampus internasional kuala lumpur..aah, perbualan hari ni banyak dipengaruhi dengan dialek2 indonesia..huhu

sebagai rakyat malaysia, saya berasa sungguh bangga dengan kejayaan skuad bola sepak kebangsaan atau lebih mesra dengan panggilan harimau malaya [yg terdiri daripada pemain2 yg ganteng amat] dengan kejayaan mereka baru2 ini..aku bukanlah peminat bola sepak ataupun mana2 sukan wa'imah sukan tradisional sekalipun..tapi bila ada sebarang game international yang melibatkan pasukan malaysia [badminton, squash, dan bola baru2 ini]..aku akan menjadi sangat semangat untuk menontonnya.. walaupon byk yg aku tak bape faham, tp aku tau la bila da menang..heehe

secara automatik post facebook aku semalam adalah "kalo ko tak tangok bola malam ni, ko tak patriotik"..hahaha.. ye cakap pasal rancangan siaran langsung daripada gelora bung karno semalam, aku telah menonton perlawanan tersebut di office sahaja.. dan yg lebih menaikkan semangat adalah bila dr. kasim telah menaja dominos pizza beserta coke sebagai bekalan bagi kami untuk menonton perlawanan tersebut...TERIMA KASIH DR KASIM..hehe oh ya..lupa nak bagitaw..dr kasim ni ex-bos saya..sekarang da ex la sebab dia takmo sambung term..tp smpai sekarang masih belum ada penggantinye..

ok lupekan pasal hal tersebut..semalam aku telah menonton rancangan sepak bola ini dengan penuh emosi..aku rasa anuar dan pak lee tension tengok bola ngn kitorg..coz kitorg jerit2 cm tengok cerita hantu..sangat mendebarkan..walaubagaimanapun hasil daripada tontonan rancangan itu semalam, aku dapati keeper kita [khairul fahmi] mempunyai skill seperti legend david seaman..memang terbaik..

aah, cukup dengan komen2 berita sukan..kembali ke berita utama..aku ke KL untuk pendaftaran..memandangkan esok Malaysia telah mengishtiharkan cuti umum..aah ni takde effectnye keatas aku coz aku tetap kena bertugas esok..takde la satu hari, tapi kene gak la..takpe janji dekat ngn abg ju, kak molly, ayahanda n bonda.. chup..cakap pasal parents aku..hari selasa depan anniversary diorg..owh apekah plan yg patut aku buat ye? mm yg penting, 1st skali kena amek cuti..hehe

k..da nk gerak da ni..nnt aku update cerita2 menarik di KL..kali ni aku berharap sangat nak berjumpa dengan SGF...aah kagen banget sama lu org!

No comments:

Post a Comment