Sunday, December 26, 2010

a series of unfortunate events

not many movies that can impress me much [ok, ni sangat tipu..haha]..ok aku memang type yg suka movie yg bergenre lawak [ok, ni highest rank], romantic comedy [kalo ko perempuan dan ko tak suke, ko tipu]..dan satu lagi yg sangat suke adelah FANTASY..yeay [ok, i've got myself super excited here]..ketara di sini, aku suke tengok cite yg tak begitu tension..yg ringan2 je..tp fantasy ni lebih kepada benda2 yg buatkan kite berfikir...cm kena ada puzzle2 sket..cerita yg memerlukan kita berfikir sedikit2..ah, lupekan cerita apa yg aku suke, ini adalah point sebenar entry ini..

a series of unfortunate events..tajuk nih memang ade kene mengena sket ngn life aku yg agak unfortunate semenjak duamenjak nih..tapi jalan cerita life aku takde kene mengena langsung dengan movie nih..tp aku still boleh amek moral of d story sebagai pedoman dan menaikan semangat yang telah berkecai..'but believe us when we say there is much more good in it than bad'so, moralnye try la cari ape2 hikmah disebalik sesuatu kejadian n percayalah..hikmah tu lebih baik daripada yg sedang kita ada sekarang..yg penting kena PERCAYA

sebuah cerita yg sesuai ditontoni oleh anak2 yg agak kurang suke nak bersyukur dengan ape yg mereka ada..


and then i realise that most of my fav movies will start with this same music..[i.e: charlie n d choc factory..huhu]

bdw, aku agak impress kalo betul2 ada parents yg cm nih..yg mampu didik anak2 mereka dan biasakan mereka berjinak2 dengan bahan2 ilmiah sejak kecil lagi..selain tu dapat memberi satu spirit ukhwah yg sangat kukuh dikalangan adik beradik..kan baik kalo aku dapat buat benda tu pada keturunan aku pada masa akan datang? kan kan kan? huhu

No comments:

Post a Comment