Monday, January 12, 2015

a picture of thousand words

salam readers,

aku memang suke window shopping.. semua barang aku suke nengok.. daripada barang yang diperlukan, sampailah barang yang takde kene mengena lagi dengan kehidupan aku.. contohnya barang2 sekolah.. ye la, ni kan nk bukak sekolah ni.. banyak le back to school sale la bagai.. sebagai sale hunters (cheapskate sebenarnya.. hahaha) aku pun terjebak (melihat je.. tak membeli pun.. apehal nk beli? bukan nak pakai pun.. anak pun xde lagi kan?) aku dapat rasekan, exited nk hantar anak2 pegi skolah.. nak nak lagi yang baru nk start skolah kan? sure parents rasa berdebar...

tapi, dalam pada aku berjalan2 tu, dapat gak la menjeling2 harga semasa barang persekolahan.. mak aiiiihhh... mahal jugak.. boleh tahan.. mahal gak.. terbayang orang yang anak ramai.. skarang ni average family ada 3 org anak.. kalau zaman mak2 kite dulu average dalam 5 orang itu normal.. tp now 5 pun kalau semua sekolah..  peh.. pedih gak parents..

tapi apa2 pun kita kena yakin, rezeki milik allah.. dia akan bagi pada sesiapa yang dia kehendak.. jangan prejudis dengan tak cukup duit nnt la, ape la.. sebab allah dah janji, setiap orang ada rezeki masing2.. kau belum kawen, rezeki sorg.. dah kawen tambah lagi satu rezeki.. ada 5 org anak, in shaa allah jadi 7 rezeki sekeluarga kan? bahagian masing2.. gituu.. tazkirah sket kat chu olls yang asek pk tak cukup duit.. (untuk aku skali lah ofcoz)

dalam pada kita bergembira dan exited nengok org hantar anak pegi skolah, jgn lupa pada yang kurang berkemampuan..

sedeh aku nengok budak ni.. aku pasti, dia tak berapa nk faham lagi tentang dunia.. kalau ada kawan dia yg ejek dia pakai beg kotak depan aku, akan aku tampar.. sumber: FB

sekian entry a picture of thousand words :(

p/s: semoga allah memberi rezeki melimpah ruah dan barakah kepadamu adik.. semoga mendapat kejayaan dunia dan akhirat.. amin..**nanges..

No comments:

Post a Comment