Thursday, January 1, 2015

Welcome 2015!!

salam readers,

hehe.. kemain lagi readers.. kalau ada pun mesti dah give up dengan cuma 11 entry tahun lepas.. lemau kan? padehal aku banyak gila activity tahun lepas.. oh ya, becakap tentang tahun baru, biasalah orang akan listkan azam2 kan? aku cm biasa, azam itu rahsia.. tapi ada satu azam yang aku nak share.. sebab azam ni dah bertahun2 (seumur hidup kot aku simpan azam ni) tapi tak pernah nye nak tercapai.. ape bendenye?

ofcoz la azam nak kurus.. all diet go die at the end.. haha mcm jilake.. tahun ni, setengah tahun berat badan aku akan mendadak naik, tanpa turun.. peh.. tapi kali ni with good reason.. so, setengah tahun ni lah pengecualian yang aku tak payah nk mimpi2 sangat pasal azam nak kurus ni.. (weee first time in lifetime tak payah nk pk nk kurus.. weeee)

baiklah, tujuan entry ini ditulis adalah untuk review semula azam 2014. so far, alhamdulillah.. even 2014 is a bit slow for us (hehe, now i have to quote me as we or us.. kah kah kah) but still it has achieved as what we have planned.. alhamdulillah.. walaupun tak se-hectic 2013, namun 2014 telah mencatat kejayaan nya sendiri. memang aku tak nafikan, 2013 adalah pencapaian terbaik dari segi bilangan statistik, namun semua perlu dirancang dengan baik pada masa-masa mendatang..

haaa.. serius benar bunyi tulisan aku ni.. haha.. ok azam 2014 yang lepas (yang besau2 je la) yang telah tercapai adelah:

1. Restructure/reorganize deco rumah


ni gambar pinjam en. google je.. hehe, nk nengok rumah i cmne, meh le datang..

hahaha, walaupun tak sempurna lagi, (which i will bring it forward to this year) ianya telah mencapai satu tahap yang amat memuaskan.. terima kasih kepada shuben i yang begitu supportive and creative.. dan rajin (yes, he won this over me.. rajin amattt) Rumah aku asalnya not that bad la (ewah) but then, need some tidiness here and there.. ya, walaupun grad Msc in Info Org, namun en. shuben lebih organize daripada aku.. haha.. alhamdulillah, thank you allah for the blessings ;p.. so, this year, maybe boleh start tambah2 barang.. sebab last year just azam untuk restructure and reorganize sahaja.. huhu


2. Belajar menjahit

weehoo.. hahaa ni sume idea cikgu shaleyati la nih.. hehe.. bukan apa, aku bab menjahit is total fail.. time form 3 dulu, aku ingat lagi.. ada 6 mesin jahit dalam lab jahitan.. keenam-enam aku jahanamkan.. haaa tangan keras.. arwah cik kam (alfatihah on her soul) sampai give up dan tolong jahitkan project aku? seee? cikgu pun give up? ingat ape? aku ni pak kal la duduk asrama, kalau aku skolah luar, da lama aku upah tukang jahit je jahitkan project aku.. since then aku cakap, haa mmg aku takkan menjahit la semumur hidup aku.. (there u goes.. be careful for what u swear noorabsya, u always get the opposite back!!) haha

now, dah tue2 ni ha baru ade kesedarang, best gak menjahit ni kan? alaa.. takat jahit lurus2 je.. dapat plak influence kak yati ngn kak molly.. ape lagi, aku pun sambar la machine ni..


my small cute friend.. (with benefits.. hahaha)

hehe, takat ni project yang dah siap cuma project bantal, baju kelawar, repair seluar shuben and others dan juga repair kaki and lengan jubah.. maybe this year boleh buat project langsuir.. eh langsir.. hahaha kak yati dah berjaya.. anda bila lagi? hahah


3. Vacation vacation vacation

 
blanje sket gambau.. ni kat bali ;p
 
seriously, aku cuma berazam oversea vacation only once a year (sejak dulu lagi).. but what happen this year was a bit unplanned.. alhamdulillah.. allah bagi rezeki.. kita jalan le.. hehe, rezeki sorang dapat pegi once a year.. rezeki berdua, dua tiga kali le.. haha thanks mr. shuben..there goes, indonesia, singapore, italy :)


4. Join aktiviti yang sehat


 nampak semangat kan aku? walhal time ni, aku dah tak boleh rasa lutut kat mana.. haha yang penting, complete in time hokay.. ada extra setengah jam lagi.. gituuu
(Kuala Lumpur Heritage Xplore Race.. yeehaa)

haaaa.. tak pernah umur aku terpikir nak join mende2 memenatkan macam ni.. hahaha bukan ape, aku dah la not a fan of exercise, kau ingat aku akan terpikir nak buat mende2 nih? memang tak lah.. hahaha but my shuben is all about 'tak boleh duduk diam' kinda man (so, i made myself an azam about this last year).. but actually, it is quite fun you know.. not all about the medal.. it is about team work, and how you spent your time effectively.. baru la aku tau en. shuben seorang yg amat strategies.. it is all about strategies.. (and i am very good ad ruining it ;p) hahah 
 
lagi? eh.. cukuplah share ngn korg.. tak kan nak banyak nau kan? hahaha.. yang penting this year would be similar and ofcoz more than 2013 & 2014.. i am a very well planned woman (and got married with strategic planning guy) in shaa allah.. kita merancang, allah yang menentukan.. ape2 pun azam korang, yang penting semuanya adalah to enhance our-self to be better than yesterday... right?

p/s: i love you, more and more :) (sila berdarah telinga bila baca.. hahaha)

No comments:

Post a Comment