Saturday, January 3, 2015

projek januari

salam readers,

ha, buat ape tuu? ntah dari mana datang mood nak mengupdate blog ni ha.. tetibe je rase nk menulis pasal projek baru i.. dengar kata tahun ni ngn tahun depan Malaysia akan gawat.. wallahua'lam.. mana taknya.. dah kata dah dengan PM stop giving BR1M.. tak memberi pulangan yang baik pun kepada rakyat.. eeeh.. degil.. takpe, bab2 urusan negara, kita serahkan pada yang pakar.. cakap banyak nanti kena cop keyboard worior la, sembang kencang la.. walhal semua orang ada pendapat masing2.. tulis dengan tidak je..

baiklah, cukup sekadar itu mukadimah masalah donia.. ni ha projek tahun baru saya.. hehe ni kira projek bulan january la ni.. kita tanamkan impian, satu bulan, satu projek.. baru la rasa tahun ni tak terlalu laju.. at least by the end of the year ada 12 projek kan? 

jadi, apakah projek januari kita? hehe.. proudly announce projek januari adalah projek photobook.. tarraaa...

haa.. memang terserlah kaki groupon kan? sape surh photobook malaysia buat sale gila2 kat groupon? aku pun dah terjebak dengna perkara ini.. hahaha

 why photobook? simply because i am conventional type.. haha ya ya, aku tau banyak je media masa nk upload.. tp takde hardcopy.. aku baru lepas gelakkan teruk2 punya bila tengok gambar en. shuben masa kecik2 dan masa muda remaja (sumpah macam orang lain yang tak dikenali.. hahaha).. oh ya not to mention en. shuben gelak sakan melihat gambar aku masa kecik yang very uncivilized!! haaa.. kan nostalgic dulu.. nnt anak2 aku nak nengok gambar2 aku? aku nk ckp ape? laaa pegi le tengok kat pesbuk mak.. duhh... sooo boring.. 

ada gak keinginan nak cuci gambar.. tapi pk balik, photobook now pun dah murah.. lagi murah daripada kau nk cuci gambar, susun lagi.. cantik pun cantik.. ape lagi kan? aku beli je photobook, en. shuben yang berpeluh design.. hahahahaha ok, persoalannya, photobook bebanyak nak letak gambau ape?

hehe.. memandangkan tahun lepas banyak berjalan, tahun ni bukan takat kena cuti berjalan, malah dikira grounded for one year daripada berjalan jauh ke luar negeri.. bukan sahaja sebab ekonomi negara, malah sebab kesihatan dan sebab2 yang tidak dapat dielakkan.. jadi, aku berazam, ape je event besar, buat lah photobook untuk kengang-kenangan..

kalau dulu photobook ni cuma untuk event kawen dan tunang (sebab makan ribu2), now semurah rm10 (if you are lucky enough, it is even free.. only cause you the postage fees) you may get 40pages of petite photobook (kalau nak besar, besar la duitnya kan?)

jadi, adalah hiasan kat ruang tamu aku untuk gambar2 kenangan keluarga kecil saya (for now me n shuben only) hehe.. nanti dah siap, jemput la datang rumah.. aku bole goreng kopok lekor.. sambil korang gelak2 tengok gambar aku ngn shuben.. hehe

dah.. sekian

p/s: nanti aku kongsikan hasilnya.. love u all

No comments:

Post a Comment