Sunday, January 4, 2015

kisah luggage

salam readers,


eeh, rajin pulak aku mengupdate blog ni kan? tahun lepas kemain bersawang.. haha mungkin get motivated by very small number of updates last year.. ala.. sementara rajin ni, update le.. hahaha baiklah, kembali kepada tujuan asal entry ni ditulis.. sebenarnya nak cerita, luggage aku ngn en. shuben dah hancuq weh.. kisahnya bermula pada our last vacation last year..

sebelum berangkat ke milan, aku ngn en. shuben sebuk la packing..en. shuben punya luggage jenis kain.. yang aku kategorikan sebagai tahan lasak gak la.. sume sebelum packing ok.. aku punya luggage plak jenis hardcover yang clip.. nampak macam agak nazak.. memang dah plan dah.. lepas balik dari vacation ni, memang dah kena let go dah bag ni..

long stories goes short, balik je dari milan, both bags hancur lebur.. bag aku roda tercabut hilang tak tau pegi mana.. bag shuben yang tough sungguh tu pun koyak.. nasib baik barang tak berterabur.. owh sadis sungguh tengok keadaan beg2 kami..

bukan apa, aku pasti luggage bukanlah satu benda penting nau sampai nk kena ada dedicated entry pasal dia kan? namun, aku tetap sedih dengan pemergian luggage2 kami yang dah banyak tahun susah senang bersama (ah dah mula nak dramatis.. kah kah kah) ye la, bukan apa, luggage biasenya bawak jalan jauh kan? banyak negara dah sampai tuuu..

kesimpulannya, kami telah menggantikan luggage dengan pembelian bijak di house of leather.. haaa bukan apa, berbaloi2.. siap dengan warranty selama setahun.. aku rasa memang agak berbaloi untuk our small family yang memang memanjang travel sana sini.. nah sisipan gambar:

Bruno mars Doop.. hehe color orange.. 

set of 3.. ade ayah, mak ngn anak.. heee ;p

kesimpulannya di sini, kalau kau nk beli ape2 barang sekalipun, sila lah tunggu sale yang gila2.. yaa aku amat cheapskate tapi suka barang berkualiti (lagi branded) hahaha.. namun tak sanggup plak nak membayau beribu raban untuk barang2 selain aset.. hahaha.. makanya, aku lah manusia paling rajin mencari sale2 penuh bermakna seperti ini.. kalau tak, tak pernah umor aku nk membeli barang dari house of leather.. mahal kot (pade aku la..)

ok lah.. nanti aku update lagi dengan cerita2 menarik.. bye

p/s: hehe... dah ada luggage, dah boleh travel lagi kan? tak gitu sayang? kah kah kah

No comments:

Post a Comment