Tuesday, February 10, 2015

blackout

Salam Readers,

guess what? aku memang tak tido dari pukul 3:15 pagi tadi.. haha.. ntah apa yang aku buat.. lipat baju la.. siram pokok bunga la.. (haa gila tak gila tetengah malam siram pokok bunga?) hahah dramatis nau, ala takat kat balcony rumah, takde sape nampak pun.. kalau ade pun yang nampak just burung (ofcoz la allah sentiasa nampak kan?it goes without saying).. hehe.. almaklumlah rumah pencakar awan..

so, aku seawal jam 5 dah siap2 mandi segala.. n berkemas2.. then tepat jam 6:15 azan subuh pun berkumandang.. selesai solat, aku terus calo, gerak.. bukan ape, kau tau la jam kat KL ni.. aku keluar pkol 6:40, kira nasib2 baik la smpai opis dalam pkol 7:50-8:00 tau.. haaa, walaupun en. shuben dah meninggalkan ilmu mencilok dengan jayanya.. ade yang aku ikut, tapi aku prefer keluar pagi dan ikut je la rentak jem.. bukan ape, malas nk tekan2 emergency break time cilok.. lemah semangat i.. hahah

cerita pasal lemah semangat, aku dengan jayanya tapau makanan kat cafe Latif Ibrahim kat bawah TM Annexe ni ha.. haa kau jangan jeles, kat opis aku cafe retis2 je tau.. kau hado? haha.. (arwah Latif Ibarhim **alfatihah) bukan ape, kan pkol 3:15 pagi tadi, aku da mention ade keje nak buat, now aku berazam untuk terus pegi ke office dan teruskan perjuangan awal pagi..

so, selepas tapau, aku pun dengan bahagianya jalan naik lif smbil cakap telefon ngn en. shuben.. En. shuben tengah breakfast bihun goreng.. mak masak katenya.. dalam lif ade 2 orang je.. aku nak ke tingkat 6 dan sorang lagi nak ke tingkat 14.. sambil aku sibuk khusyuk mendalami kesedapan bihun goreng yang en. Shuben tengah makan, pintu lif terbuka di tingkat 6.. dan tarrraaaaa...


gelap gelita beb..

memang peh.. aku yang dah melangkah selangkah ke depan, terus berundur semula masuk lif.. aku dengan yang sorg lagi tu cakap.. ee gelapnyaa.. terus aku pandang muka dia (nak pastikan dia manusia.. yaaaa aku dah mula berfikiran mistik.. sakai) aku pun terus ikut lif ke tingkat 14.. dan turun semula ke G.. terus aku call kak zaidah untuk confirmation.. ala, kak zaidah tak angkat plak..

ape lagi, aku paksa guard tu teman aku pegi tingkat 6.. tp bila lif bukak, aku biar dia keluar sorg.. then aku naik ke tingkat lain.. hahah selfish gak aku ni.. then bila lif turun semula ke tingkat 6, kak zaidah n all makcik2 cleaner dah sampai.. alhamdulillah.. hahaha patut laa aku takleh access PC malam tadi, bukan takat plug black out.. the whole level including its aircond pun out jugak.. hurmm macam2 hal..

p/s: patutnya entry ni nama naik lif, turun lif.. hahah ni apehal satu hari smpai 3 entry keluar ni.. luar biasa produktif.. haha selamat bekerja rakan2..

No comments:

Post a Comment