Saturday, February 7, 2015

movie marathon: edisi jupiter ascending

Salam Readers,

Hehe.. kan aku dah cakap.. zero mesti menang punya lah.. menurut prestasi yang cemerlang gemilang dan terbilang mereka.. selayaknya menjadi juara maharaja lawak mega 2014 kali ni.. lepas ni, memang macam2 la cite akan dengan daripada keyboard warior.. tak layak la.. kira nasib la, ape la.. janji diorg menang nok.. ko hado? hahaha.. sebenarnya banyak aktiviti semalam.. tapi nanti la aku cite dalam entry lain.. entry ni nak cite pasal movie.. huhu

hari ni movie marathon bersama en. shuben yang sudah pulang dari outstation.. nengok kat Alamanda.. memang one of our favorite place sejak dari dulu lagi (amboi.. lame nau sejak dulu.. hahaha).. huhu bukan ape.. kat sini kurang sesak sket.. nk gamble beli ticket time weekend pon boleh.. takde le nk beratur panjang nau bagai nak rak mcm kat mid valley tu.. pkol 10:30 pun ade orang beratur nk nengok wayang.. leceh weh..

ok, cerita pertama (ya pertama.. nama pun movie marathon kan? hehe) yang kitorg tengok adalah Jupiter Ascending.. hehe Ok la untuk cite sci-fi cm ni aku boleh kasi 3 bintang setengah.. out of five star.. mungkin sedap sebab dipengaruhi oleh hero kacak Mr. tatum.. seingat memori daun pisang aku, Tatum ni banyak berlakon cerita merapu je.. mcm 21 jump street etc.. haha so, bila dia bawak watak seriousa mcm ni, aku yang.. ok la.. not bad.. not bad at all.. hehe


Jupiter Ascending - 3 1/2 star :)


jalan cerita memang takde la boleh diterima akal.. nama pun sci-fi.. sape yang rasa cerita sci-fi ni boleh masuk akal, dia ade sikit hilang akal kot? hahaha pasal milla kunis tu sebenarnya kerabat di raja para manusia yang berada di luar bumi, yang mewarisi harta2 alam semesta.. haaa jadahnya logik cite cmni? aku sebenarnya kalau ikutkan, memang tak la nk melayan cite cmni.. tapi once da layan, ok je.. takde le teruk bebenau.. ni semua idea dan minat asal daripada en. shuben la.. yang thinking very outside the box sangat.. hahaha layan je le.. nah blanje trailer satu..

Mr. Tatum yang menyerlah.. 


p/s: ade lagi movie yang kitorg layang.. larat tak larat je la aku nk blog.. hehe sehingga di lain lembaran..

No comments:

Post a Comment