Saturday, February 28, 2015

pengakhir february

salam readers,

buat ape tu? pejam, celik, pejam celik.. weh.. dah abes dah bulan february.. how time flies.. paling balik ke belakang.. 2 bulan yang lepas.. apa yang kau dah buat bulan ni? banyak tak? huhu make sure at least dah ada 2 major thinggy k.. sebab dah 2 bulan lepas 2015 ni.. haaa saje untuk peringatan bersama.. baru lah tahun 2015 ni berlalu dengan penuh bermakna sekali.. untuk aku, bulan 1 bulan photobook.. dah settle.. bulan 2, bulan mengumpul barang2 infant.. alhamdulillah juga dah settle.. bulan 3? hee.. not my type nk tulis apa yang belum berlaku.. segala perancangan, we keep it as secret.. sebab kita hanya mampu merancang, allah tentukan segala-galanya.. nanti sebuk pung pang pung pang pasal perancangan kita, bila tak jadik... frust.. kan?

ok lah, untuk penghujung bulan 2 ni, setakat hari ni je aku takde buat ape lagi ni.. boring gak.. jalan2 kat youtube pun takde sebarang faedah.. ingatkan nak carik idea menulis blog.. mungkin menulis satu entry boleh jadi pembukaan kepada permulaan hari aku hari ni.. sejak dari subuh tadi, aku macam buntu plak.. tak sure nak buat ape.. ok fine, kerja2 rumah memang banyak.. i mean, kalau takde kerja pun, boleh je nak carik kerja kan? tapi rasa macam nak reward myself a leisure time doing nothing.. i used to sit on couch and embrace the breezing moments during my bachelor time.. that is how i reward my weekend.. tu pun kalau aku tak balik melaka la.. haha

cerita pasal balik melaka, dulu time aku single.. tak kira time keje kat johor ke, KL ke.. boleh kat setiap minggu balik melaka.. bila fikir balik.. peh, tenaga apa yang aku ada? then bila nk balik bekerja, gerak je pagi isnin.. tak kisah la pukul berapa.. janji sampai before punch card merah.. tapi now, wow.. i don't think so that i would have that kinda spirit anymore.. memang penat sebenarnya.. walaupun tetap balik melaka, dan balik semula bekerja pada hari isnin dan terus ke tempat kerja, namun.. tak larat dah nak buat setiap minggu.. penat.. mungkin faktor usia (dramatis kan? 30 pun tak sampai lagi.. hahaha) ok, bukan usia.. mungkin berat badan.. ahahaha

tapi, untuk separuh masa pertama tahun 2015 memang aku kena ketepikan semua impian tahunan yang tak pernah tercapai, iaitu menurunkan berat badan.. so, tak payah la nak mimpi kurus untuk separuh masa pertama ni..

ok lah.. dah tak tentu hala tuju plak entry ni.. nanti sambung lagi k.. bye

p/s: cakap jangan sembarang.. makan pun tak boleh sembarang.. kan dah sakit perut.. ok bye


No comments:

Post a Comment