Friday, February 27, 2015

pertelingkahan yang disturbing

Salam Readers,

aku betul2 tak puas hati lah dengan color dress ni.. jadahnya nya menjadi pertelingkahan sedunia? aku punya tahap tak puas hati, smpai aku tegar membincangkan perkara ni kedalam beberapa group laman sosial.. aku tak puas hati bila orang lain nampak kaler selain black and blue.. peeps? duuhhhh


ape masalahnya? it is always be black and blue ok?

lepas lama-lama aku fikir.. jap, ape kejadahnya aku pening memirkirkan perkara ini? aku terus call kak molly.. perbualan 36 saat yang lengkap..

aku: salam kak.. da tido?
kak molly: dah, esok pepagi kena antau jebat pegi skolah.. ade merentas desa

aku just wanna cut it short and go straight to my point.. mungkin aku tak puas hati sangat sebab aku rasa aku betul, dan kalau aku tak betul.. adakah aku color blind? whyyyy??

aku: akak, plz bukak whatsapp family jap.. plz let me know the dress color
kak molly: hurmm.. dari petang tadi dah viral kat office aku.. it is definitely blue and mustard
aku: dannggg!! mane boleeehhh.. eeh?
kak molly: dah dah.. baik kau pegi hafaz alquran daripada kau tenung benda tu
aku: terdiam dan akur.. hahahahaha

betul gak.. apehal yang aku nk beriya2 sangat? mira yang paksa tanya mak dia smpai mak dia cakap, kamu nak sangat ke dress tu? hahaha mira, i can feel your mom.. kau memang merimaskan.. hahahaha then aku terfikir.. alaa, biasalah kalau viral2 macam ni, mula lah netizen yang ala2 ulamak internet pasti akan mula mengeluarkan beberapa isu yang cliche seperti ini:


  1. isu warna dress: angkara yahudi ingin menyesatkan umat
  2. isu warna dress: kumpulan illuminati berjaya mengkhayalkan dunia (mungkin sebab ada Taylor Swift punya twitter's comment.. terus2 illuminati haha)
  3. isu warna dress: harrrrroooommmm teka2 warna dress yang tak menutup aurat wanita (walhal sikit pun takde atas badan org gmbar nya)
  4. isu warna dress: pertelingkahan rakyat semuanya angkara anwar ibrahim (haa yg ni yg politik)
  5. isu warna dress: kerajaan digesa mengambil tindakan (yg tak abes2)
  6. isu warna dress: hanya untuk mengaburi isu subsidi minyak negara
  7. isu warna dress: ilmu alam ghaib menyantau mata dunia (yang ni mastika)
  8. isu warna dress: harga dress ini telah dijanjian untuk tidak dikenakan GST


haha.. kadang2 lawak pun ada gak netizen ni.. tapi sekarang ni, betul gak aku pk.. nape aku rase disturbing sangat pasal kaler dress ni? ni sape punya dress ni? marah plak aku.. hahah kau punya dress.. satu dunia bergolak nak teka kaler ape.. handal nau kau.. haha

p/s: dah, aku nk call en. shuben untuk tahu kaler sebenar.. eeeh.. tak abes lagi cite nya.. dah dah.. lets move on.. ahhaha ok bye



No comments:

Post a Comment