Tuesday, February 8, 2011

cuti CNY 2011

bila aku tension, macam2 idea yang berderu keluar dari jari jemari untuk blog.. dan sama juga bila sebaliknya.. hehe, reason yg paling kuat kenapa aku berdiam diri selama seminggu sebab keadaan jiwa adalah superb tenang [tiada kene mengena dengan pilihanraya zon tenang dan kawasan2 yg sewaktu dengannya].. seperti yg telah diketahui ramai, minggu lepas adalah hari pelepasan am kepada semua warga malaysia terutama pada mereka yg bekerja di sektor kerajaan.. jadi kami sekeluarga telah merebut peluang ini utk bercuti dan sun bath di australia..


australia? r u kiddin' me? fine aku tipu..haha

sebenarnye tak perlu lah smpai jauh2 utk bergembira pada tahap maksimum sehingga tak terigt langsung pada sebarang masalah jiwa dan minda.. dekat je.. cuma balik di tempat di mana semua ahli keluarga berkumpul.. memang itulah jalan terbaik utk hilangkan stress.. ones said "together is the best place to be"... memang btol pon.. kebenarannya aku balik kampung je, obviously kampung aku bukan di australia.. tp bercakap tentang kampung, susah utk diperkatakan.. time2 skolah dulu aku slalu digelarkan sebagai kaum nomad.. parents aku kadang2 kat jb, kl n melaka [pernah juga di kelantan, grik, penang aaah, malas la nk recall].. so, kat mane ada mereka, di situ la kampung aku.. boleh? haha ok, time utk gmbar yg berterus-terang

iye.. melaka wonderland saje.. tak lah best sgt.. tp jadi best sebab datang dengan ahli2 yg best!

banyak lagi tempat2 yg menarik aku singgah kat melaka [dem aku rase mcm tourist plak..walhal balik ke kampung sendiri] bukan apa, aku nama nye je org melaka.. tp byk tempat kat melaka yg org australia pon dah sampai, tapi aku? tak pernah datang pon.. cis.. nnt aku nk ajak rakan2 jb melawat melaka la.. konon2 jadi tourist guide diorg.. tp sebenarnya nk ikot experience skali sbb tak pernah pergi.. nk pergi sendiri segan plak, nnt org tanye.. adik org mane? org melake? hek eleh? [ini lah yg dinamakan segan tak bertempat].. baiklah rakan2 jb, siapa yg berminat nk melawat melaka boleh submit application form kat saye ye.. hehe

p/s: kalau kail panjang sejengkal, jangan di duga lubang2 kat tengah jalan raya JB.. cis, ni lah punca pemangkin stress aku malam ni.. selamat malam sayang

No comments:

Post a Comment