Thursday, February 17, 2011

jangan sampai dapur terbakar

hari ni aku balik awal dalam pkol 5:40 gitu dengan satu misi yg berat.. baiklah puan2 hari ni kita betul2 akan belajar mcm mana nak masak mee goreng.. aku nk bagi cadangan kat kementerian pengajian tinggi untuk mewujudkan kelas untuk memasak bagi kaum wanita yg wajib diambil seperti kelas entrepreneurship dulu.. boleh tak? baru la tak susah cm aku nih ha.. mlm ni baru nk terhegeh2 gugel resipi memasak.. mak aih.. tak tau la jadik ke tak nih ha.. petang tadi aku ada memberitahu kak molly tentang cadangan aku utk memasak pada hari esok.. saje.. makan ramai2 kat office.. perbualan telefon ringkas berbunyi seperti ini

kak molly: hoi.. ko katne? awal balik opis hari nih? bukan biasanya ko mmg takmo balik ke?

aku: [gaya sopan adik bongsu yg comel..] org tengah nk beli bahan, nak masak bawak g ofis esok..

kak molly: sape yg nak bunuh diri?

[aku terdiam sekejap, tak paham.. eeh, lambat pulak pick up! cis bedebah!]

aku: ho hoi.. kurang asam betul!

kak molly: [gelak tawa besar sehingga didengari jiran sebelah..]

nih baru kak molly, belum lagi aku menyampaikan kepada adik beradik lain.. mau jadi paparan berita utama esok.. cis.. setahun kene bahan ni karang.. baiklah, perbualan diteruskan dengan kak molly bagitau aku ape bahan2 yg perlu dibeli.. aku rasa dalam adik beradik perempuan aku, dia la yg paling pandai masak [cis..adik beradik perempuan ada 3 je pon..tak competative langsung] huhu.. ape yg merunsingkan aku sekarang nih.. err, aku reti ke weyh? apehal aku confident gila berjanji ngn officemate yg aku akan memasak pagi esok nih? apehal aku ni hoi? memang jalan2 cari pasal btol la.. cis cis cis..

ok, aku kena berfikiran positif, worst come to worst aku singgah je mane2 kedai breakfast g beli mee goreng kan? kan? har har harubiru.. ok, aku dah pasang niat untuk menanya rakan2 dulu tentang rasa masakan aku esok, then baru bgtaw beli ke masak.. aaa.. mencabar tak? korg men teka2 la esok k.. hahaha, ntah ape la rupa mee goreng esok nih.. harap2 menyelerakan seperti ini..

nampak sedap kan? hehe amek gambar kat sini

p/s: harapan untuk hari esok, jangan sampai terbakar dapur rumah anda.. fuh, apesal perasaan aku mcm nak join explore race nih?

No comments:

Post a Comment