Tuesday, April 26, 2011

short movie

i'm not so into this topic but i do love short movie.. sebab biasanya short movie ni memberi maksud yang tepat dan padat.. dalam masa yang singkat, anda mungkin dapat membaca keseluruh permasalahan.. dan yang paling penting short movie yang bagus, pasti dapat menyayat hati penonton dalam masa yang singkat.. kalau di malaysia.. satu masa dahulu, aku memang sangat ternanti2 akan iklan2 petronas bagi setiap event seperti hari raya aidilfitri, merdeka dan sebagainya.. namun, short movie yang bakal aku kepilkan sebentar nanti adalah juara pertandingan short movie di indonesia.. tajuk yang diberikan adalah gay/tidak.. aku rasa mungkin kerana isu homoseksual sedang hangat di pasaran, jadi contestant nih bijak mengambil opportunity ini untuk menggamit jiwa masyarakat muda masakini yang mungkin keliru atau masih mengalami masalah yang sama dengan situasi yang dipersembahkan.. jika anda ingin lebih faham, saksikanlah kedua-dua part short movie ini:-





ternyata ini merupakan short movie yang baik.. dengan shot yg diambil daripada pelbagai sudut yang kreatif, jalan ceritanya juga padat dan tepat.. motif juga jelas.. ok, aku da rasa mcm mamat kalid plak bg comment2 bernas cmni..

p/s: aku masih nervous.. ya allah.. permudahkanlah

No comments:

Post a Comment