Thursday, April 14, 2011

terima kasih daun keladi

di kala malam yang dingin seperti ini, pada pendapat aku, tak patut kalau tak keluar satu entry.. pagi smpai petang tadi aku buat installation oracle client kat data center operation room.. biasanya kalau disana, conversation adalah asing sekiranya anda tidak pernah berbackgroundkan IT.. sedangkan aku yang dah belajar bertahun2 pun dok pahe sbutir habuk.. conversation berbunyi seperti ini:-

aku: ni cmne nk untar nih

a: # tar -xf filename [tab] / [tab]

aku: oo tr -cv

a:bukan, tar -xf

aku: ok tar - tf <--ntah hape aku fikir.. mungkin stf

a: isk, mcm mana ni.. dah banyak kali dah buat ni?

aku: yela yela # tar -xf


ah, aku mmg lampi kot mende2 cmni, ye la..bukan background aku kot? dah sah2 aku org system.. dulu mase blaja pon amek pure IT..bukan budak network.. mane la aku nak tahu perkara2 tersebut.. kau tak faham aku mencarut di atas? jgn risau.. sbb aku pon bukan faham sangat.. tp cuba sedaya upaya memahami.. ni da tahap menggunakan hati dah ni.. agak2 dan rasa2.. ikut instinct lah kesimpulannya.. ni ape hal aku buat installation guna instinct nih? hadhoi hai.. esok, sambung lagi installation.. harapan aku, semua dapat berjalan lancar sehingga berjaya migrate dan run seperti biasa.. aminn..

p/s: aku amat bersyukur ditemukan dengan semua orang yang ada dlm bilik ni.. mereka sangat membantu terutamanya hafiz.. kalau dia takde, pendek kata.. tak terinstall lah mende nih tadi.. dan aku secara langsung dapat pengalaman, ilmu dan juga skill baru.. terima kasih hafiz

No comments:

Post a Comment