Monday, May 16, 2011

Bali: Day 1

aku tak tau la nape sejak2 balik bercuti sakan nih.. mood macam bersepai ntah ke mana.. aku suspek, pasti ambil sedikit masa nak kutip semula cebisan2 perasaan tu.. ah, ini mmg dramatis.. ntah kenape nak tulis blog tercenta nih pon rasa cm berat je.. slalunye cm laju smacam.. nak2 lagi bila esok cuti.. dah la takde official plan esok.. tapi, oleh kerana aku dah janji, aku tetap akan update percutian sakan aku kat bali.. seperti tajuk entry ini.. berikut merupakan tentative aku pada hari pertama percutian..


10:30 am - breakfast with puteri n abg hazlee..

perjalanan dimulakan di melaka.. aku tinggalkan kete kat rumah.. safe sket.. then mmg kitorg plan nak wat2 ala2 tourist yang cm back packers tp tak bape nak thrilling sangat la coz still tido hotel.. huhu.. ok aku malas nk mengarut panjang sangat sbb aku pasti entry ni pasti akan panjang meleret beserta degan gambar penerangan.. huhu sebenarnya aku tak tau pun ada bas direct ke LCCT, plan awal nak amek bas ke TBBS then baru amek train la ape la.. jauh gak perjalanan nyer.. tu yg kuar awal.. skali, ada tiket da~ so kitorg pon berjalan2 membuang masa dan tenaga bersama anak buah kesayangan ramai..

sejak2 tengok hantuk mak limah balik rumah ni, dia cenderung untuk buat2 takutkan orang.. mm, dalam kes ni.. aku perlu takut utk merancakkan perbualan huhu


12:45 pm - bus direct ke LCCT

perjalanan 3 jam dalam bas tidak sunyi bersama awe.. oh ya, ni cousin aku.. dia bersama ke bali utk menikmati percutian yang rare nih.. dia juga pandai melawak.. sambil menyiku2 aku dengan harapan aku faham yg dia cuba utk mengumpat orang belakang seat kami.. terkekek2 aku gelak ngn dia dalam bas.. demyu org belakang seat.. adekah kau cuba menjual minyak dagu kepada aku? lempang karang... cis

time ni, orang aneh tu masih belum naik bas agaknye



3:00 pm - solat jamak + makan banyak kat LCCT

bukan ape, takut2 nnt rindu plak nk makan makanan melayu masa kat bali nnt.. skali, hamek kau.. banyak gila nasik yg org tu taruk.. aku rasa boleh kongsi 2 org dlm pinggan sorg.. mmg btol2 makan la kiranya nih.. confirm tak rindu dah..

nih apehal dlm surau pun nak amek gmbar nih?walhal bukan nmpk background pon.. dari tadi nmpk muke je.. cis seriously semangat gile nak mengharungi percutian pada saat nih.. huhu



5:15 pm - flight to Bali baby

Ok.. time's up.. masa utk naik flight!

kitorg naik airasia~now everyone can fly~



9:00 pm - arrive at Bandara Denpasar, Bali

aku yg dari tadi cm ceria sebenarnya trying hard to sleep on the plane.. aku mmg jenis naik ape jenis kenderaan pun pasti akan mabuk [kecuali kalau aku drive sendiri.. dan nampak nor menipunye kalau aku kate aku drive sendiri plane ke bali kan?] long story goes short.. aku adelah jet lag [ah, ngade.. bukan tukar time zone pon.. waktu bali sebijik time msia.. tak kurang seminit pon.. hahahha] suhu badan panas luar biasa.. nasib baik awe bawak panadol.. ko ni mmg mcm maklong lah awe, semua ada.. first aid begerak lah senang cite.. fuh

dramatis lah kau ni fahsya



9:15 pm - amek cab ke hotel

time ni aku cm ragu2 nak buat apa.. dengung kat telinga masih belum reda.. imah dan anang seperti balik ke kampung, direct menuju ke arah tempat menempah taxi.. mmg kitorg tak plan apa2 transport pon.. mmg cadangan awal nak selambe je amek cab.. tp tak tau la.. maybe 1st time nak wat2 gamble cmni kot.. tu yg aku ada sedikit2 rasa cuak.. bercampur baur dengung2 dan panas badan.. perasaan bercampur-baur dalam erti kata sebenar lah.. sebenarnya utk point ni tak perlu panjang2.. saje je.. tetiba datang plak mood nak menulis pnjang lebar [ok, aku da mula rasa motivated sket.. haha] kitorg just amek taxi then smpai hotel dlm masa 15 minit je gitu.. yg agak lama sket, nak queue kat tempat tempah taxi tu..

betul2 opposite tempat kitorg queue



9:40 pm - check in hotel.. tido

mcm yg aku ckp tadi, aku cm nak demam.. so after mandi, solat, makan + panadol.. terus tido.. bersedia utk tentative yang belum pasti bagi hari esok.. huhu, seriously aku rasa seronok gila.. cm 1st time pegi travel jejauh, yg tentative nya aku tentukan di sana.. dan ikut sesedap rasa.. 5 wencah 5 wasa... huhu nak tahu ape tentative esok? nantikan saya di entry seterusnya..



p/s: best thing about memories is that u feel the excitement more when you are trying to tell them back to others.. and Bali left me one damn good feeling.. wuuuhuu~~

No comments:

Post a Comment