Sunday, May 22, 2011

Bali: Day 4 [part 1]


pada awal pagi ahad yg tenang ni, aku suka nak mulakan hari dengan menonton rancangan makanan.. utk saat ini, aku sedang menonton jalan2 cari makan.. bukan apa.. nak cari semangat utk bergerak dan keluar cari makan.. bukan lah bermaksud aku nih jenis2 yg tak makan [penipu benor nih..] cuma sejak tahun 2011 ni, aku analisis gaya tekak aku sekarang.. aku tak ada crave utk makan sesuatu.. mcm dulu aku akan selalu rasa mcm isk.. nak sangat makan mee bandung muar lah <--contohnya.. tp sekarang, adakah aku kurang tahu tentang makanan2 sedap? apa pun reason dia.. aku tetap rasa mcm ketinggalan utk merasa benda2 sedap di luar sana..

ok, cukup mukadimah pagi ahad aku.. skang kita mulakan channel travel and living kita dengan update hari ke empat.. huhu, fyi hari ke empat kami dibali bersamaan dengan tarikh 7 may 2011.. its my bday.. thanx to imah, plan itinerary yang terbaik utk hari ni.. hahaha

sebenarnya jalan2 hari ni akan dimulakan pada jam 11 pagi.. tp aku ngn awe cm biasa semangat lebih kan kat bali nih.. aku pun demam semakin beransur pulih [secara default sbb tau hari ni best..hahaha] so kitorg pun cm biasa, berjalan2 di sekeliling kawasan hotel tanpa arah tuju.. masuk2 satu2 boutique kat sini smpai aku jmpa boutique baju2 korea persis di JB.. tempat yg aku selalu tuju bersama yuki yaya.. kat sini bole surf internet.. so aku n awe memenuhkan pagi kami dengan update2 dari Malaysia..


ah fasha.. kau mmg suka ala2 hawaii gitu kan? bunga nak besar.. hahaha



this is what we call multi tasking bebeh.. thanx mak call me all the way from Malaysia just to sing me a birthday song.. haha love u mom..



oh ya, awe give me a bday card there.. awesome ok! hahaha thanx awe


aa, merujuk kepada perkara di atas.. ramai gak member2 aku yg anta msg happy birthday kat number malaysia aku pada tarikh tersebut.. aku tahu pun sbb diorg kasi tau.. sorry korg.. serious aku tak tahu kenapa bila aku blk Malaysia, aku tak receive satu pun msg pada tarikh tersebut.. senang cite, aku tak dapat sebarang msg pun yg diberi dari tarikh 4-9 May... ini termasuklah msg2 dari travel agent yg aku deal, dan mcm2 lagi lah.. pening gak aku cuba melaraskan semula jadual ketika pulang di Malaysia.. pointnya di sini, kepada mereka yg menghantar msg pada tarikh2 tersebut.. maaf, saya tak terima apa2.. boleh send balik? thanx.. hahaha.. ok mari teruskan perjalanan


10:30 am: Breakfast.. or u can say it as brunch.. hehe

seperti yg telah dijanjikan bersama imah n anang, kitorg pergi breakfast nasi padang.. awe yg dah kecur2 dari malam tadi terpancar muka rasa gembira.. kah kah kah




aku rasa makanan padang nih sama mcm kat Malaysia.. tak pasti ape pandangan awe tentang ni..huhuhu subjektif sungguh


sempat lagi baca surat khabar Bali Post.. ye ye o muke kau nox.. mcm faham isu diorg.. cm biasa, politik lebih



11:00 am: mulakan perjalanan hari ini

kami berkenalan bersame encik Made [with a very thick D in the pronunciation huhuhu].. cara memperkenalkan diri..

Made: saya Made.. tapi Made in Bali.. bukan Made in China

kitorg: ...terdiam seketika..

then kah kah kah kah kah.. tergelak besar aku, kalau ikut expression yg dia bagi.. aku tak dapat jangka pun yg dia cuba membuat lawak.. haha.. u go Made..


kiri sekali, Made.. hehe, menurut pakaian, obviously korg dah dapat teka kitorg nk kemana hari ni kan? hahaha hey hey, kan dah terkeluar muka default excited.. hahaha



clearly, everybody was excited..



this is mother of excited.. hahahahaha

nnt part 2 aku bgtau ape watersport yg kitorg buat pada hari tersebut.. nantikan debarannya.. huhu

p/s: nak lunch apa hari nih ek? takdak idea lah.. jalan2 cari makan tadi pegi restaurant korea.. err.. cm tak best je? kah kah kah

No comments:

Post a Comment