Friday, May 20, 2011

Bali: Day 3 [part 1]

greetings all.. its time for holiday story telling.. hehe, mlm ni tiba2 sembangat pula nk smbung bercerita setelah entry di selang dengan beberapa iklan.. ok, now its time for day 3 tentative updates.. but before that.. baru aku cm terperasan.. aku tak cerita pun mcm mana asal usul vacation ni sebenarnya kan? ok, ceritanya seperti ini.. pada tahun lepas, imah.. one of my close friend here, comes out with an idea utk pergi oversea vacation.. then pada waktu tu kitorg pun mmg sangat berusaha lah bukak website air asia tu like almost everyday.. terdapat beberapa cadangan tempat pada waktu tu.. seperti bangkok, taipei dan sri lanka..

long story goes short, satu hari tu kitorg terserempak dengan satu offer yang baik punya daripada air asia.. knowing that harga tiket kapal terbang yang offer seperti itu tidak datang pada setiap jam, kami dengan tanpa lengah menempah tiket tersebut.. imah bercadang untuk membawa anang dan aku bercadang membawa cik awe.. dan kami terus beli tiket pada waktu tu jugak.. its an immediate decision and action lah senang citer.. kitorg mcm, err kalau tak jadik pun tak pe kot.. coz cm tak rugi banyak.. harga tiket offer time tu..

kami juga tidak lupakan rakan2 terdekat yang juga dianggap berpotensi untuk menurut serta expedisi ni.. well, like they say.. the more the merrier kan? tapi.. nak buek cmno... tak ramai yg berminat pada waktu itu.. aku pasti semua ada alasan kukuh masing2.. dan aku juga pasti, tak ramai yg yakin nk gamble je vacation ke oversea.. most of them prefer travel agent dan sebagainya.. kitorg? base on research and not to forget, KAK NED's itinerary hahahha.. thanx kak ned.. muahs

alhamdulillah pada tarikh yg dirancangkan, 4 of us manage to free ourself.. therefore.. here goes! bali vacation update: Day 3 [part 1]..hehe, ok panjang pula mukadimah kali ni.. mari kita teruskan..

pada entry bali day 2 part 3 yg lepas.. aku ada mention yg aku sebok main hujan sehingga demam sekali lagi.. so, day 3 tu kitorg tak jalan pun <-- ok penipu besar.. i mean like.. duh? come on? its not like you're at bali everyday kan? so.. demam tak demam, aku dah tak kesah dah.. hahaha


perjalanan pagi tu dimulakan lewat sedikit.. sekitar jam 8-8:30 pagi.. memang bangun pagi aku ade rasa demam.. tp bila diorg semua buat keputusan drastik utk shopping hari ni.. cm err automatic sihat wal afiat ok.. lincah gila pagi tu.. hotel kitorg yg terletak di bandar Kuta nih, memang strategik utk travelers yg suka berjalan kaki rupanya [see? it is good to take a walk kat tempat org.. lebih byk yg boleh lihat..huhu]


hey hey.. langsung tak demam mukenye



then kitorg decide nk breakfast kat mcd.. masa tu tak tahu makanan apa yg halal selain mcd n kfc.. sebab mcm aku pnah mention b4 this.. 95% of them Hindu.. tak yakin nak makan apa tu mmg dah expect lah.. sebenarnya imah n anang yg breakfast.. aku nk awe lebih cenderung membeli belah.. semangat pagi lah katekan.. sempat lagi bergurau senda sebelum bfast ye..

hahaha.. seriously sweet.. aneh la korg nih.. hahhaha


while me n cik awe? main cak2 kat kedai2.. wat de? hahhahaha, tak tau dari mana datang semangat yg kuat cmni? haish sangat bergumbira ye waktu itu.. terlupa panadol dah habis pun kat bilik waktu tu.. cis

cak!


tajamnyer dagu u pasha.. menci taw botox.. hahaha



jadi, journey di bandar Kuta disambung lagi selepas breakfast tersebut.. nak tahu lebih lanjut? next entry la pulak k.. hehehe..

p/s: bukan apa.. saja nk pecah2kan entry.. supaya dapat bercerita dengan lebih panjang.. lalalalalala

No comments:

Post a Comment