Tuesday, May 17, 2011

Bali: Day 2 [part 3]

huhu.. mmg rasa panjang hari ni.. banyak aktiviti dapat buat dengan bayaran yang amaaaat berpatutan.. iya, tentative hari ni masih belum habis lagi.. perjalanan diteruskan.. kami turun daripada gunung kintamani tu lebih kurang pukul 3 lebih.. hujan masih renyai2 di sana.. kabus juga agak tebal.. tp, komang masih mengenakan kaca mata hitam ketika drive.. aku tak pasti kenapa ya.. kah kah kah, aneh lah kamu ni komang



4:00 pm: Singgah kat Tapak Sireng – kebun kopi..

Its not like Malaysia takde mende2 nih.. tp aku mmg tak pernah pergi kebun kopi.. so that was my 1st time.. tp apa yg different ngn Malaysia.. diorg ada kopi special bali.. kopi luwak.. to me, its not as special as I imagine lah.. diorg ckp cm rasa star bucks la ape la.. tp serious, tak nk try pon.. kopi luwak tu kopi yg di proses daripada najis musang.. dem.. geli ok! Musang cm diorg bela, makan kopi je.. then dia proses najis mereka.. yuks! Disgusting… then aku balik Malaysia, aku cite2 kat mak aku.. alhamdulillah aku tak try weh.. mak aku ckp ada fatwa kata mende tu haram.. coz datang dari najis kot? Wakdehe?


best bau dia..


jgn risau.. ini bukan kopi luwak.. hehe, kopi tu diorg proses kat tmpat lain.. perlu proses yang rapi katanya..


English yg aneh di sangkar musang nih


free drinks.. yang paling sedap, kopi ginseng n ofcoz la.. koko, my favorite.. huhu



5:00 pm: singgah kat Goa Batu Gajah.. more pictures





monuments

sebenarnya masa ni aku dah mula demam balik.. cis.. tp dalam gambar? ofcoz lah tiada yang ketara selain muka gembira dan senyuman manis dan panjang lebar sehingga ke telinga.. hihihi



6:30 pm: Beli souvenir kat Krishna.. lama gak lah, ada la dlm 3 jam.. haha

sebenarnya kalau ikut perjanjian.. perjalanan hari ni hanya 8 jam.. tp diberi 2 jam gratis.. so total adalah 10 jam.. namun.. kami bila tiba di tempat membeli-belah.. tiba2 cm err.. jam tertinggal dalam kereta.. camera pon tah kemana.. setahu aku.. masing2 pasang niat kalau sampai je kat bumi Bali nih.. sikit2 nak amek gambar.. tp semua tu tinggal janji2 manismu sahaja bila tiba di tempat ini.. huhu sakan aih.. kata demam? ek eh.. dia nih.. hahaha


setelah dicari gali.. adelah sekeping ni ha sempat di capture.. korg ni, dahsyat tau.. isk isk isk



Pastu dalam pkol 9:30 cmtu kitorg smpai kat hotel.. back to Kuta Bali lah.. sebelum smpai hotel, kitorg sempat singgah kedai handphone utk beli simcard sana.. senang nk call2 ke msia.. infact, lebih murah.. Bandar Kuta ni malam takde ape sgt.. pkol 9 lebih kedai2 mula tutup.. yg ada Cuma bar dan tempat2 yg sewaktu dengannya.. mengikut kata komang, kat bali takde bangunan pencakar langit coz diorg hindu percaya tak boleh lah.. aku pun tak pasti kenapa.. so, semua bangunan cm kedai2 biasa.. paling2 pun 5 tingkat je gitu..

Sekian tentative utk hari ke 2.. balik tu cm letih gila.. plus, ofcoz la demam coz main hujan kat kintamani tadi.. hisk..

p/s: selamat mengumpul mood untuk bekerja keras esok.. selamat malam sayang

No comments:

Post a Comment