Saturday, May 21, 2011

My own pen

pagi2 sabtu cmni.. sebenarnya dah lama aku tak housekeeping.. jadi, utk amek balik mood housekeeping tu.. aku terpaksa termenung melihat keadaan sekeliling rumah dulu dan sebuk memikirkan 'where should i start 1st?'.. bercakap tentang itu.. tidak mudah bukan, utk memulakan sesuatu didalam hidup? bukanlah aku cakap tentang housekeeping nih.. mcm terlalu simple sangat untuk dijadikan sebagai contoh.. maksud aku.. contoh yg lebih serius seperti decision yang akan membuatkan anda sedikit berubah kedudukan tempat duduk.. bukan seperti yang anda duduk sekarang.. mungkin mengiring sedikit ke sebelah kiri atau kanan..

mungkin ini merupakan salah satu entry serious yang aku produce bulan nih.. adakah bulan ni aku menjadi lebih serius? mungkin ini terlalu melodramatik.. terbawa2 semangat suku abad.. hahaha.. sebenarnya aku cm agak excited.. anak buah aku masuk U ahad nih.. registration.. aku tak dapat hantar tp aku sentiasa bagi moral support.. aku sayang gile anak2 buah aku sume.. serious.. bila dia bgtau aku dia diterima masuk U, aku mcm.. terkesima dan sangat bersyukur..


sunway lagoon, 2008.. my final semester during my 1st degree.. it feels like yesterday [nina, me, cha, sally]


terkesima bukan sebab apa.. aku cm terfikir.. OMG, anak buah aku dah masuk U kot? rasa mcm aku baru semalam grad.. tp dia, esok dah nak masuk U? gile dah tua seh.. cis.. hahhahaha, so sebagai auntie yg baik lagi sopan, aku cm risau kat dia.. she's about to face another new phase in her life... i hope she do her best.. apa yg aku boleh sisipkan cuma nasihat2 matang yg aku rasa dia dah patut fikir bila umur dah mencecah sewaktu seperti ini.. huhuhu, konon2 mcm aku pun kritikal thingking, so that dia pun boleh lebih banyak fikir lah.. kah kah kah

ape pon nina, when you are writing stories about your life.. don't let anyone else to hold the pen.. nanti obviously kita pasti akan live with other people's life.. memanglah story line semua kita tentukan sendiri.. tp mesti lah ada guideline.. kalau tak? mahu life anda ke laut? tidak bukan.. di sini lah pentingnya fahaman agama, dorongan keluarga dan tidak dilupakan rakan2 seperjuangan.. penulisan tentang kehidupan bukanlah semudah menulis entry blog.. aku pasti, semua pun tahu isu itu..


sometimes following other's footsteps might lead you into something that you want.. no harm in using guidelines right?

so, all the best.. papehal, let me know if you miss me dear.. hihihi, i'll definitely call you back.. hihihi


2 comments: