Sunday, July 10, 2011

budaya membaca amalan bersama

setelah berpenat lelah membanting tulang di office hari nih, aku telah membuat keputusan untuk membeli bahan bacaan ilmiah di kedai buku berdekatan dengan rumah aku.. oh ya, lupe nk kasi tau.. rumah aku ngn jusco dekat gell hell.. [damn gedik giler..hahaha] mcm biasa, sumber bahan2 bacaan bernas datang daripada Harris bookstore.. biasanya aku akan google dulu bahan bacaan menarik.. then datang terus beli.. tapi hari ni tidak.. aku rasa saje je nk terjah kedai buku tersebut [abaikan ayat2 di pengaruhi rancangan melodi ini]..

seperti yang telah dijangkakan, memang berjam2 lah kalau dah main terjah je kan.. ye la.. aku tengok ni, aku nk yang tu.. aku amek yg tu, aku nak yang lain plak.. haaaa rambang mata mak tau.. menciew.. untuk mengelakkan pembaziran, aku telah membuat keputusan pantas pada waktu itu [pantas2 pun 2 jam kot?cis] berikut merupakan 3 bahan yang dapat aku grab di harris sebentar tadi:-




1. The Essence of Attitude


Hehe.. best kan tajuk dia? serious, terus terpikat dan terlekat.. dalam dia cuma great quotes.. saja je.. dah lama tak membaca, jadi haruslah aku beli yang ringan2.. takut nnt tak baca plak.. biasanya ni cm starter la.. ala2 appetizer gitu.. aaa.. cmno? bule? kah kah kah



2. 151 Quick Ideas: to improve your people skills


juga merupakan bacaan ringan.. tapi heavy sikit berbanding yang pertama tadi.. bukan apa, ada je buku yg belum habis baca.. what the dog saw dulu tu baru 3/4.. tp saje, rasa nak tambah bahan bacaaan ringan.. buat release stress.. serious, seronok..



3. my all time addiction... SUDOKU!


ini kau tak payah nak tanya sangat lah.. memang addicted kot.. mungkin ini juga main reason aku ke kedai buku hari ni sebenarnya.. yg lama tu dah habis.. hehehe


insya'allah kalau aku dah habis baca bahan bacaan tersebut, aku akan share kan review nya.. penerangan sebentar tadi cuma berdasarkan pandangan sekilas lalu bahan2 tersebut.. jadi untuk mengetahui apakah content sebenar dan sejauhmanakah ianya memberi kesan terhadap kehidupan seharian, nantikan entry2 yang selanjutnya.. [obviously selepas aku habis membaca la kan? huhu]


p/s: laa..tak habis lagi ke pasal bersih nih? ingat dah habes dah.. adeih.. anyway.. aku cm bayangkan peristiwa 13 may berulang.. alhamdulillah tak isytihar darurat Malaysia.. baiklah..akhir kata, kurangkan kontreversi, tingkatkan prestasi.. good bye

No comments:

Post a Comment