Saturday, July 2, 2011

saat-saat genting

Aku sebenarnya tengah kursus kat desaru.. English course katanya.. sebenarnya maghrib tadi.. perut aku memulas2.. bukan sebab ada sebarang kesakitan yang aneh, Cuma nervous sebab ada sesi presentation… haaa, standard la kan bila da course cmni..pasti ada presentation bagai.. kitorg ditugaskan untuk present empat benda..
  • Nama kumpulan
  • Moto kumpulan
  • Logo kumpulan
  • Lagu kumpulan
Haa, kau ingat senang nk create mende2 cmni dengan group member yg kau baru kenal tak beberapa minit yang lepas.. seriously aku canggung.. tapi, ah lantak lah..mcm la diorg ingat lagi aku pas course nih kan? Bape ramai staf utm kot? Duh.. ok, ini bukan point sebenar entry ini.. point sebenar entry ini adalah saat2 presentation..

Kami habis discussion dlm pukul 6 lebih gitu.. discussion di tamatkan dengan 3 kali rehearsal yang ketara semuanya ke laut.. tiga kali cuba, tiga kali cakap lain2.. haaa.. mane tak nya, gelak tawa mcm sakai.. pecah perut aku.. yang aku dari tadi konon dok canggung manggung, sekarang nih dah jadik tak hiraukan alam sekeliling.. tak boleh tahan weh lawak diorg.. esp aku nyer group leader lah.. dia punye idea tak kering2.. asyek nak menyakat orang je.. hahaha

Lepas discussion dan rehearsal yang tak brape ready tu, aku pulang dengan rama2 dalam perut.. tu yg sakit perut tak terhingga.. minum petang pun sikit2 je.. amek karipap beberapa bijik dan lepak kat pool ngn imah.. nengok org berenang.. ikot hati aku nk terjun je.. tp ikut waras, aku sabar lah.. gile kau? Pakai bju keje kot?

Pas maghrib kitorg ada buffet diner.. perut aku maken berkelocak rancak apabila aku nampak ketua kumpulan aku.. org lain sebuk la ngn pakaian lengkap kerja, baju2 formal semua.. dia pakai JERSEY BOLA SEPAK! Fuh.. memang menjadi kebanggaan lah.. memang hati aku kuat mengatakan aku patut pakai mask time presentation nanti..

tapi ketara, aku silap.. presentation kitorg err.. mm.. ok lah.. takde la teruk mana.. tp seriously aku tak sangka dengan latihan yang penuh dengan gelak tawa riang gembira boleh menghasilkan presentation seperti ini.. serious, aku kagum.. hahaha.. ok, tak sabar nak tunggu gelak tawa diorg esok.. seronok gak bila satu team ngn org2 yang kita tak kenal.. banyak experience baru dan yang pentingnya, kita tak begitu serious seperti mana kita bekerja.. hahaha best weh.. tak tipu.. ok, jumpa lagi esok.. yeay

p/s: I seems to lost my words when I look at you… stumbled I guess..

No comments:

Post a Comment