Friday, October 4, 2013

kekotoran yang cantik

assalamualaikum dan selamat sejahtera..

selamat hari jumaat rakan2.. memang agak chaos jugak hari nih.. sebab banyak system yang down semalam.. alhamdulillah semua system under aku dah ok.. cuma tinggal satu jer lagi.. punca permasalahan semua telah dikenalpasti.. dan one of my bosses dah ada kat CBJ pon untuk monitor semua.. so, sementara lunch hour yang panjang hari nih.. sempat lah aku nk menulis sepatah dua kata kat sini.. nnt rindu plak.. weekend nih nk berjimba kat kampung.. macam2 plan aku.. list berjela2 smpai tertinggal kat rumah.. hahaha.. list dalam minda sudey...

baiklah, hari ni aku nk bercerita tentang kereta yang kotor.. time aku beli kete aku dulu, aku pikirkan, yang warna putih tu lah warna paling in skali pada waktu tersebut.. nmpak smart jer bila kete warna putih.. sebelum2 tu, aku dah pernah pakai 2 buah kereta.. dan kedua2nya warna silver.. dan aku rasakan bahawa warna itu tmpak tidak muda (alah, mcm kete org tua la senang ckp).. tp ternyata, parents aku sebenarnya memang membuat research tentang pemilihan warna kereta.. kenapa? sebab warna silver lah warna yang paling tak ketara bila ianya kotor.. haaaa (nampak sangat parents aku tahu aku bukan rajin nk membasuh kete)

bukan lah malas nk basuh kete sendiri, tapi memandangkan rumah aku tu bukannya parking mcm rumah teres, air paip pun susah nk carik, so.. memang tak pernah lah aku basuh sendiri kereta kat sini.. paling kuat pun bawak pegi car wash.. tp malas la nk pegi sorg2.. (ye alasan aku berjela2 hahaha) ye ye.. ok fine, memang aku malas nk basuh kete.. cis..

setelah blog walking sana-sini.. aku nampak beberapa idea yang memang bernas untuk orang yang malas nk basuh kete.. haha, ya aku yang smpai research yer.. hahaha well, who said that only clean cars will look gorgeous? hehe havva look at this: (source: google)

1. kereta berkeluarga

iyaa.. memang kau rajin benar nak melukis bagai seperti  ini.. yang ni aku suspek merupakan pengotor tegar yang berdegil untuk membasuh kereta.. instead of basuh kete, dia lebih sanggup meluangkan masa dan tenaga untuk melukis.. hahaha lukisan ini sesuai untuk orang yg mahu menonjolkan mereka mempunya keluarga yg bahagia.. (walhal dalam kete tu sedang bergaduh sebenarnya.. siapa tahu?)



2. kereta bercuti sakan

haa, yang ni kena ikut musim cuti apa.. kalau raya aidilfitri.. lukis lah ketupat.. kalau deepavali, lukis tarian (ok, aku sebenarnya tak tahu nk lukis apa.. haha)... kalau tahun baru cina, lukis lah naga.. baru lah in.. up to date gittew.. haha yang ini, siap letak santa claus..



3. peminat bola tegar

haa.. bukan takat logo FC masing2. malah boleh lukis pemain dengan skill lagi.. haa yang ni ronaldinho.. haa ko hado?



4. penculik bersiri

hehe.. nampak misteri sangat.. mungkin ditahan oleh abang polis kalau lukis ini.. tattottneee ittew.. hahaha




dah dah.. kesimpulan research aku nih.. tak payah la nk susah2.. kau pegi je le bayar.. pegi carwash.. abes cite.. tak payah nk melukis bagai.. dah xde kije ker? hahaha.. ok lah.. cukup 10 minit penulisan aku.. aku nk sambung kerja.. bye2..
p/s: ah engkau nih.. tanya sikit pon tak boleh.. sikit2 nk melenting.. bila orang tak bercakap ngn kau, kau kecik hati plak.. aku lempang karang..

No comments:

Post a Comment