Friday, October 11, 2013

Salam Aidil Adha

Assalamualaikum dan selamat hari jumaat..

apa khabar anda di sana? saya di sini baik2 sahaja.. saya dah sampai di office seperti biasa.. saya rasakan seperti agak terlewat hari ni.. akan tetapi.. yang saya pelik.. mana perginya rakan2 awal pagi saya? kenapa semua tak sampai lagi? eeh.. ini menimbulkan prasangka.. adakah hari ni di ishtiharkan cuti umum yang saya sendiri tidak tahu? ekceli yang saya tahu, cuma melaka sahaja yang cuti umum hari nih.. hari birthday TYT.. haa.. bukan minyak TYT yer rakan2.. Tuan yang Terutama.. haaa

setelah membuat beberapa panggilan telefon kepada ahli keluarga ( sambil membincangnkan keraguan berkenaan dengan status cuti hari ini,) barulah saya terfikir.. oh ya, ni minggu raya.. memang patutlah ramai yang dah bercuti.. mmm dengan itu, saya ingin mengambil peluang pagi ini untuk mengucapkan selamat hari raya korban.. kepada sesiapa yang membuat korban pada tahun ini, tahniah di ucapkan.. semoga lombu2 anda sume sehat2 cmni..'


gomuknyooo lombuuuu...


bestkan? sebenarnya sambutan hari raya korban kat melaka takde lah se-hapening kat pantai timur.. cuma lately ni (past 2-3 years) aku rasa rumah aku makin meriah bila tiba sambutan korban nih.. tiap2 tahun ada orang korban lembu kat rumah aku.. jiran2 juga tumbang lembu kat kawasan rumah aku.. dan rumah aku jadi tempat melapah.. heey, seronok tahu? lepas pegi solat sunat hari raya, balik2 tu dapat tengok anak2 buah aku tenung lembu.. mcm tak penah tengok.. dan lembu tenung mereka balik.. oh ini agak aneh..

haha.. ok lah.. nk bekerja.. jangan lupa solat sunat hari raya pada selasa ni k.. lagi satu, jangan overdose makan daging lembu plak.. hehe.. ok bye lebiu

p/s: petang ni kalau fitting baju tak muat, aku karate pintu kedai kau!

No comments:

Post a Comment